Retail banken transformeren hun mobiele apps tot echte belevingsapps door er niet-financiële diensten van partners aan toe te voegen, zoals bijvoorbeeld tickets voor openbaar vervoer of zelfs voetbalsamenvattingen. Toegang tot al deze apps moet uiteraard heel goed beveiligd worden, en dat is de taak van een ‘Identity & Access Management’ (IAM) platform zoals TrustBuilder er één heeft.

In deze podcast vertelt TrustBuilder CEO Frank Hamerlinck hoe TrustBuilder zorgt voor een ‘trust’ relatie tussen banken en klanten, en waarom organisaties er beter aan doen een IAM-platform extern te sourcen dan zelf te bouwen. Zo combineren ze optimale beveiliging met groot gebruikersgemak.

In zijn gesprek met Johan de Wit legt Frank Hamerlinck uit hoe hij TrustBuilder vooral in de markt zet op basis van nieuwe businessmodellen eerder dan rond de technische kenmerken van het platform. En hij licht een tipje van de sluier over een nieuw product, TrustBuilder.io.

Als ondernemer in hart en nieren raadt Frank Hamerlinck aan om zeker ook de Aziatische markt in de gaten te houden. Niet alleen als mogelijke afzetmarkt, maar vooral als inspiratiebron voor nieuwe marktmodellen. Om meer te weten te komen over Azië raadt Frank de lectuur aan van ‘Has the West lost it? A provocation’ van Kishore Mahbubani.

De rol van IAM in het bouwen van digital ecosystems voor banken

by Frank Hamerlinck - Trustbuilder | Johan de Wit