Je hoort een gesprek tussen Johan de Wit en Tom van Eijmeren. Tom begon direct na zijn studie met ondernemen en begon met het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van huisstijlen. Al snel verkocht hij een webapplicatie, maar kon deze niet zelfstandig ontwikkelen. Samen met zijn compagnon Sander Spruijt ontwikkelde hij deze applicatie en er volgden meer opdrachtgevers die maatwerk software door Tom en Sander lieten ontwikkelen.

Toen zij voor hun eigen administratie een eigen tooltje bouwden, merkte Tom dat hij het leuker vond om aan een eigen product te werken en zo was Workspace geboren; een administratiepakket voor ZZP en klein MKB. Nadat Workspace was uitgegroeid tot volwassen platform kwam Tom in aanraking met de accountancy markt. Na wat gesprekken met accountants merkte hij dat veel accountants en boekhouders een grote frustratie hebben: urenregistratie. “Dit moet slimmer kunnen” dacht Tom, en hij besloot een proof of concept te maken van een SaaS product dat urenregistratie automatiseert. Na een aantal maanden bleek dat het mogelijk was en zo ontstond ClockAssist, een veelbelovende Nederlandse start-up. Het product werd in maart 2020 gelanceerd, twee weken voor de ‘lockdown’ rondom het Coronavirus.

Wat heeft Tom geleerd van het bouwen van zijn eerste eigen SaaS product, Workspace? En wat gaat er bij ClockAssist anders? Welke impact heeft het Coronavirus op de business en hoe gaat hij hiermee om?

In deze aflevering hoor je het allemaal. Veel luisterplezier!

Website van ClockAssist: clockassist.com
Website van Workspace: workspace.nl

Website van onze IT security partner: secity.nl

Website van de Nordhaven Academy: academy.nordhaven.io

Lessen uit het bouwen van 2 SaaS producten

by Tom Van Eijmeren - ClockAssist | Johan de Wit