SaaS sales recruitment agency Bluebird gespecialiseerd in het aantrekken van commercieel talent voor SaaS bedrijven, kondigt vandaag een officieel partnership met SaaS Bazen aan.
De samenwerking tussen Bluebird en SaaS Bazen is een logische keuze, aangezien het aantrekken van talent een belangrijke uitdaging is voor veel SaaS bedrijven. “Vandaar dat we erg blij zijn om Bluebird als kennispartner te verwelkomen”, aldus Johan de Wit, initiatiefnemer van SaaS Bazen. “Met Bluebird kunnen we onze leden beter helpen op dit gebied.”
Machiel Kunst, mede-oprichter van Bluebird: “We kijken ernaar uit om onze kennis te delen met het SaaS Bazen netwerk. We brengen bijna 100 jaar werkervaring met ons mee bij SaaS startups en scale-ups en hebben een enorme passie voor het schalen van commerciële teams van veelbelovende, snelgroeiende organisaties. Gemiddeld duurt het 7 werkdagen voordat Bluebird de kandidaat introduceert die je uiteindelijk aanneemt.”
“We kijken altijd vooral naar proof, als we partnerships sluiten”, zegt de Wit. “Bluebird kennen we al een tijd en ze hebben inmiddels bij bijna 200 SaaS bedrijven mensen geplaatst. SO Connect, Betty Blocks, Chainels, allemaal bedrijven waarvan de founders te gast zijn geweest in onze podcast.” Sana Commerce is een ander voorbeeld: “Ik heb Bluebird gebruikt om mezelf te vervangen, als CEO van Sana Commerce”, zegt Michiel Schipperus. “Dat is het grootste bewijs van het vertrouwen dat ik heb in Bluebird, die consequent een cruciale rol hebben gespeeld in onze groei en het succes van onze Sales, Marketing & Customer Success teams wereldwijd. Je kunt zien dat ze zelf voor SaaS bedrijven hebben gewerkt, omdat ze onze business begrijpen en begrijpen waarom iemand bij ons past (of niet).”
Het partnership met Bluebird betekent in de praktijk dat de leden van de SaaS Bazen community toegang hebben tot veel specialistische kennis. “We helpen onze klanten met Sales, Customer Success en Marketing functies, van junior tot executive, en ondersteunen SaaS Bazen over de hele linie met vraagstukken die daarmee te maken hebben”, geeft Kunst aan. “We adviseren over hoe je je team het beste vormgeeft, over het ideale profiel en helpen vervolgens met het vinden van de gedroomde kandidaat. Iedereen bij Bluebird heeft zelf commerciële functies gehad bij SaaS bedrijven, vaak ook in leadership rollen, waardoor ze uitstekend als consultant kunnen optreden.”
SaaS Bazen en Bluebird zijn geen onbekenden van elkaar, zoals blijkt uit de lijst met podcasts van SaaS Bazen. In aflevering 74 was Kunst, samen met zijn compagnon Adriaan ten Bosch, te gast om te praten over het inrichten van een SaaS sales team. “Ons bedrijf heette toen nog No Cure No Pay, inmiddels hebben we een rebranding achter de rug naar Bluebird. De No Cure No Pay regel hanteren we overigens nog steeds”, lacht Kunst.