Vandaag praat ik met de SaaS Baas achter clevergig: Michel Pilet.
Ik volg Michel al een tijdje met veel interesse. De tagline in zijn LinkedIn profiel viel me op en daar gaan we het vandaag dan ook over hebben: playing the long game.
Michel post regelmatig korte berichtjes op LinkedIn, over zijn visie op het bouwen van een SaaS bedrijf. En het gaat niet alleen over productontwikkeling, maar ook over performance, productiviteit, morning routines, welzijn, familie, en alles wat daarmee samenhangt. Dat wekte mijn interesse en daarom en daarover gingen we in gesprek.
Want ja, playing the long game klinkt voor mij interessant. In alles wat ik doe ben ik zelf ook meer geneigd om aan de lange termijn te denken, maar soms heeft dit me ook wel eens uitdagingen opgeleverd. Persoonlijk heb ik weinig met de quick wins en de mentaliteit om alles altijd meteen te willen hebben. Het bouwen van een business kost tijd, veel tijd. Niets gaat vanzelf en geduld is misschien wel 1 van de belangrijkste ingrediënten. Daarom ben ik dus erg benieuwd naar zijn verhaal, maar het maakt me ook nieuwsgierig; in SaaS gaat alles snel, dus hoe doe je dat dan, die long game spelen? En hoe zorg je toch voor de juiste balans? Kortom, genoeg vragen, op naar het gesprek!
Deze podcast werd mede mogelijk gemaakt door:
Sponsor LeadInfo: leadinfo.com/
Sponsor Employes: saasbazen.employes.nl/
Bronnen:
* Jason Fried
* 6-week cycle: basecamp.com/shapeup/webbook, basecamp.com/shapeup/2.2-chapte…08#six-week-cycles
* Naval Ravikant
* How to get rich: text nav.al/rich, audio podcasts.apple.com/us/podcast/how-…i=1000460753835
* 1e podcast bij Tim Ferriss: tim.blog/2015/08/18/the-evolu…ngel-naval-ravikant/
Website clevergig: www.clevergig.nl/nl/