Daan Koek vertelt in deze podcast over zijn SaaS startup Aimy én over de startup die hij runde binnen de muren van PostNL. Begin 2020 lanceerde hij Aimy, software voor kapsalons, en vrijwel meteen was daar Corona. Hij vertelt over de impact die dit heeft gehad, maar...
SaaS Bazen Podcast
Alle afleveringen
52 | Michel Pilet van clevergig over lange termijn focus in SaaS
Vandaag praat ik met de SaaS Baas achter clevergig: Michel Pilet. Ik volg Michel al een tijdje met veel interesse. De tagline in zijn LinkedIn profiel viel me op en daar gaan we het vandaag dan ook over hebben: playing the long game. Michel post regelmatig korte...
50 | De dynamiek van een pioniersrol in SaaS – Remco Vriesema en Madelon van Gurp – SaySimple
In aflevering 50 van de SaaS Bazen Podcast praten we met Remco Vriesema en Madelon van Gurp van SaySimple. Zij ontwikkelden een SaaS platform voor messaging en in deze aflevering hoor je hun verhaal. Ik praat met hen over het ontwikkelen van dit product, maar ook over...
49 | Daniel Ruff over zijn eerste maanden als CEO van Logic4
Stel, je wordt benaderd om CEO te worden van een softwarebedrijf. Na diverse gesprekken kom je tot overeenstemming en uiteindelijk ga je aan de slag. Je bent net op weg om je eerste plannen uit te voeren en daar is Corona. Het overkwam Daniel Ruff, CEO van Logic4. In...
48 | In gesprek over SaaS integraties – Niko Nelissen van Blendr.io (Qlik)
Een hot item in SaaS: integraties. Sommige SaaS Bazen zijn terughoudend als het gaat om integraties, maar de meeste SaaS Bazen zien integraties als groeiversneller. Een interessant thema dus, en daarom vroegen we Niko Nelissen van Blendr.io om te praten over...
47 | Lessen uit het bouwen van 5+ SaaS bedrijven – Pascal van Deursen
Twinfield, Basecone, SecureLogin, Vectera en WeFact: allemaal SaaS bedrijven in de financiële sector en Pascal van Deursen was erbij betrokken. Bij het ene bedrijf als mede-oprichter en aandeelhouder, bij ander als partner manager, maar altijd als hands-on aanpakker....
46 | Roberto Elan over Fearless Leadership
In deze aflevering wijken we wat af van ons concept om SaaS Bazen aan het woord te laten. Vandaag dus geen SaaS Baas, maar iemand die alles weet over het leveren van uitzonderlijke prestaties: Roberto Elan. Hij is de grondlegger van Fearless Coaching™, auteur van het...
45 | Een SaaS product bouwen vanuit een digital agency – Niels Callenbach – RouteLogic
In deze aflevering hoor je Niels Callenbach, founder van Routelogic.nl, een SaaS oplossing voor het inplannen van geoptimaliseerde routes. Wat bijzonder is aan zijn verhaal, is dat Niels naast Routelogic een agency heeft, Orangetalent. Hij is dus een agency baas én...
44 | Een SaaS bedrijf bouwen in een competitieve markt – Jasper Horstink – MoneyMonk
Jasper Horstink vertelt in deze podcast over zijn SaaS bedrijf MoneyMonk. In een competitieve markt slaagde hij erin om een flink marktaandeel te pakken, door focus op het eigen product. Op de website van MoneyMonk staat ‘we varen onze eigen koers’ en dat komt in het...
43 | Jan Aleman over succes in de USA en het coachen van 13 SaaS bedrijven
Jan Aleman is SaaS Baas in optima forma. Als tiener was hij al bezig met het schrijven van software en sindsdien staan al zijn activiteiten in het teken van software. Hij richtte Servoy op en verhuisde zo'n 4 jaar geleden naar Los Angeles om zich daar te richten op de...
42 | Van founder-led sales naar een sales-organisatie – Maurice Neuféglise van RedFoxBlue
Hoe bouw je een sales-organisatie? Wat zijn de stappen die moet doorlopen om een salesteam op te zetten voor jouw SaaS business? In deze podcast vertelt Maurice Neuféglise, partner bij RedFoxBlue, over dit proces. Hij helpt organisaties met deze transitie en in deze...
41 | SaaS metrics & Lean startup – Robbert van Geldrop
In deze aflevering gaat Johan in gesprek met Robbert van Geldrop, SaaS investeerder en maker van businesscasecalculator.com. Het gesprek gaat over SaaS metrics en over het implementeren van de lean startup principes. Robbert is in diverse rollen betrokken bij SaaS...
40 | Rick Goud, founder van Zivver: van CEO naar CIO
Rick Goud ging met Zivver van 0 naar 100 mensen in 5 jaar. In gesprek met Johan de Wit deelt hij het verhaal achter deze indrukwekkende groei. Waar veel SaaS startups maanden werken aan het vinden van product-market-fit of jaren nodig hebben om een aantal eerste...
39 | De growth hacks van SaaS startup Leadinfo – Han Kleppe
Han Kleppe is founder van het Rotterdamse SaaS bedrijf Leadinfo en in deze aflevering deelt hij zijn verhaal. Leadinfo werd in 2017 door hem opgericht en groeide snel. Met een geavanceerde B2B IP tracker brengt de startup zakelijke websitebezoekers in kaart. In...
38 | Zo bouw je een personal brand – Mathijs Kok
Een SaaS bedrijf bouwen gaat niet alleen over jouw product of organisatie; als leider, SaaS Baas, is het erg belangrijk dat je zélf zichtbaar bent. Daarover praat ik in deze podcast met Mathijs Kok (askmathijs) van Unhyped. Hij deelt in deze podcast zijn visie rondom...
37 | Van havo scholier naar SaaS ondernemer met 11 medewerkers – Ruben Wieman
Ruben Wieman heeft een bijzonder ondernemersverhaal en dat deelt hij in deze aflevering van de SaaS Bazen Podcast. Tijdens zijn havo-periode had hij diverse studentenbaantjes en waar hij ook werkte, supermarkt of pizzarestaurant, de employee experience was meestal...
36 | Zoho Premium Partner over Partnerships in SaaS – Albert Jan Schouten (CRM Strategen)
In deze aflevering gaat Johan in gesprek met Albert Jan Schouten, oprichter van CRM Strategen. Met zijn bedrijf helpt hij bedrijven met het implementeren van de SaaS producten van Zoho. Het gesprek gaat vooral over partnerships en wat je als SaaS bedrijf kunt leren...
35 | Het bouwen van een disruptief SaaS product – Mei Ling Tan (Superflow & House of Einstein)
Mei Ling Tan is de co-founder en CEO van Superflow en House of Einstein. Beide bedrijven begeven zich op het snijvlak van software en mode. House of Einstein is een personal shopping service voor mannen, en uit die business ontstond Superflow: een SaaS product waarmee...
34 | Van 15 naar 200+ medewerkers: Micha Smit over de groei van Yuki en DizzyData
In deze aflevering hoor je Micha Smit SaaS Baas bij DizzyData en Yuki. Hij was één van de eerste mensen in het team van Yuki, begon als marketeer en werd Commercial Director bij Yuki. Op dit moment vervult de rol Managing Director binnen DizzyData, onderdeel van The...
33 | De partner-only strategie van het SaaS platform van Guardian360 – Jan Martijn Broekhof
Met zijn bedrijf Guardian360 wil founder Jan Martijn Broekhof bijdragen aan een veilige digitale werkomgeving van bedrijven. In deze aflevering vertelt Jan Martijn alles over deze missie en hij deelt veel inzichten die hij heeft opgedaan sinds de oprichting van zijn...
32 | De rol van IAM in het bouwen van digital ecosystems voor banken; Frank Hamerlinck, TrustBuilder
Retail banken transformeren hun mobiele apps tot echte belevingsapps door er niet-financiële diensten van partners aan toe te voegen, zoals bijvoorbeeld tickets voor openbaar vervoer of zelfs voetbalsamenvattingen. Toegang tot al deze apps moet uiteraard heel goed...
31 | De founders-lessen van Lars van Wieren (Starred)
Onze gast voor deze aflevering is Lars van Wieren, SaaS Baas bij de Amsterdamse scale-up Starred. Zijn formele titel is CEO, en die kreeg hij niet zomaar. Hij richtte het bedrijf zelf op, maar solliciteerde na een aantal jaren bij zijn eigen personeel voor de rol als...
30 | Hoe ga je van digital agency naar SaaS business? Robert Leefmans – Notificare
Bij veel digital agency eigenaren kriebelt het: een product / SaaS business opzetten. Meer schaalbaarheid, meer voorspelbaarheid, minder deadlines. Maar de stap is niet eenvoudig. Robert Leefmans deed het toch. Als co-founder van Mangrove (inmiddels overgenomen en te...
29 | Het verhaal van Scale-up Paazl – Jan-Willem Roest, CEO van Paazl
Paazl: een bekende naam in de wereld van eCommerce. De claim op de homepage luidt: "Paazl is the global platform for carrier management and delivery experience that brings more satisfied and engaged customers to your webshop." In deze aflevering hoor je CEO Jan-Willem...
28 | Special: schrijf je in voor een online 1:1 sessie!
SaaS Bazen, het is tijd voor iets leuks! ? Na een paar Corona-maanden met veel onzekerheid en negatief nieuws had ik in Q2 soms wat minder energie. Een paar weken geleden besloot ik om mezelf weer bewust te richten op alles wat wél kan. En dat is veel: zeker als je...
27 | In gesprek over RAD (Rapid Application Development) – Ron van der Burg – Servoy
Ron van der Burg, SaaS Baas bij Servoy vertelt je in deze aflevering wat Rapid Application Development is en hoe Servoy bedrijven helpt met het (snel) ontwikkelen van applicaties. En dat niet alleen; het gesprek tussen Ron en Johan gaat ook over remote werken, over de...
26 | Ervaringen van start-up founder Jessica Risch (Woosa)
In deze aflevering vertelt Jessica Risch, founder van Woosa, haar verhaal. In een open gesprek vertelt ze over alle doorbraken, tegenslagen en lessen uit de eerste jaren als oprichter van een tech startup. Met haar bedrijf Woosa ontwikkelt en verkoopt ze plugins voor...
25 | Betty Blocks CEO Chris Obdam over no-code platforms
Johan in gesprek met Chris Opdam, de CEO van Betty Blocks over zijn no-code platform. Je hoort alles over het ontstaan en de groei van Betty Blocks. Over internationalisatie, over het houden van focus en over het opzetten en bewaken van een sterke en eigen...
24 | Internationaal doorbreken met je SaaS product – Kasper Spiro van Easygenerator
In deze aflevering hoor je Johan de Wit in gesprek met de CEO van Easygenerator, Kasper Spiro. Easygenerator werd opgericht in 2013 en heeft aansprekende klanten: Walmart, Unilever, T-mobile, Danone en veel andere grote organisaties. Wat is het geheim, en hoe is hij...
23 | Over SaaS hosting en backup én bedrijfsovernames – Jeroen van den Nouwland – Ekco
In deze aflevering gaat Johan in gesprek met Jeroen van den Nouwland van Ekco. Ekco levert levert cloud diensten en Jeroen vertelt hoe zij softwarebedrijven helpen om on-premise oplossingen te 'versaasen'. Ook deelt Jeroen zijn tips en adviezen voor het doen van...
22 | Mark Visser van HiHaHo over problemen oplossen met video’s
Mark Visser van HiHaHo gaat met Johan de Wit in gesprek over zijn unieke (SaaS) interactieve video tool. Met HiHaHo is het erg gemakkelijk om interactieve elementen aan jouw video's toe te voegen. Het unieke zit 'm hierin dat de tool enorm simpel is om te gebruiken....
21 | Notulen Software oprichter Dion Duimel: Vergaderbaas én SaaS baas.
Hoe frustrerend is het om tussen een grote hoeveelheid data de exacte informatie te vinden die lang geleden in de administratie is verwerkt. Het kost veel tijd en energie. Daarom heeft Dion Duimel met zijn partners vanuit DuoDeka de SaaS Notulen Software ontwikkeld....
20 | Fintech startup in de pre-launche fase – Mark Visser – Inno-sight
Inno-sight founder Mark Visser in gesprek met Johan de Wit over het bouwen van de fintech startup Inno-sight. De software van Inno-sight helpt investeerders, ondernemers en financiele professionals met het maken van prognoses. Mark zit met zijn startup in de...
19 | Sales tijdens Corona: dit is wat je wél kunt doen!
Voor veel sales reps is de Coronacrisis lastig: leads reageren niet, de sales pipeline droogt op en er vallen weinig deals. In deze aflevering deelt Johan de Wit zijn tips om tóch aan je sales te werken. http://saasbazen.nl/ https://nordhaven.io/...
18 | Edwin Vlieg over de groei van Moneybird
In deze aflevering hoor je Edwin Vlieg, oprichter van Moneybird. Moneybird is in Nederland een bekende naam op het gebied van online boekhouden. Het bedrijf werd in 2008 opgericht en groeit sindsdien met minstens 20% per jaar, zonder externe financierders. Hoe is...
17 | Hoe ontwikkel je een SaaS product met 96.000+ gebruikers? Marco Roos – Color Concepts
Johan de Wit in gesprek met Marco Roos, CEO en Founder van Color Concepts. Color Concepts is opgericht in 2003 als services bedrijf. Met grote name zoals HP, Canon, Roland en Epson als klant is Marco erin geslaagd om een ecosysteem te ontwikkelen voor de niche waarin...
16 | Convert.com: succes met Holacracy en Remote Work – Dennis van der Heijden
In deze aflevering hoor je Dennis van der Heijden van Convert.com in gesprek met Johan de Wit. Dennis richtte Convert.com op in 2008 en het bedrijf is uitgegroeid tot een organisatie van 36 mensen. Bijzonder aan het bedrijf van Dennis: ze werken volgens de Holacracy...
15 | Software testen en ondernemerslessen – Christiaan Bouwmeester – QTG
In deze aflevering hoor je en gesprek tussen Johan de Wit en Christiaan Bouwmeester, directeur van Inquisitive, onderdeel van QTG. Christiaan staat aan de leiding van het bedrijf dat actief is in de wereld van software testing. Christiaan vertelt over het testen van...
14 | De SaaS Bazen Community is live!
Yes! Het is feest, want de SaaS Bazen Community is live! De SaaS Bazen Community is een online platform voor SaaS Bazen, zoals jij, in Nederland en België om te inspireren, te verbinden, te motiveren, te discussiëren en elkaar naar een hoger level te tillen.
13 | Lessen uit het bouwen van 2 SaaS producten – Tom Van Eijmeren – ClockAssist
Je hoort een gesprek tussen Johan de Wit en Tom van Eijmeren. Tom begon direct na zijn studie met ondernemen en begon met het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van huisstijlen. Al snel verkocht hij een webapplicatie, maar kon deze niet zelfstandig ontwikkelen....
12 | Simplicate; hoe een sterke visie leidt tot zeer snelle groei – Peter Hager en Gerard Loode
In deze aflevering hoor je Johan de Wit in gesprek met Peter Hager en Gerard Loode, oprichters van de Nederlandse SaaS oplossing Simplicate. Simplicate is business software voor zakelijke dienstverleners en sinds de start in 2014 zijn er erg snel gegroeid. Peter en...
11 | Hoe beveilig je een SaaS oplossing? Kasper de Waard en Vincent Mosk – Secity
Hoe beveilig je een SaaS oplossing? In deze aflevering hoor je Johan de Wit in gesprek met Kasper de Waard en Vincent Mosk van IT Security bedrijf Secity. Zij zijn de nieuwe partner van de SaaS Bazen Podcast en vertellen in deze aflevering hoe je jouw SaaS oplossing...
10 | Klantgericht bouwen aan je SaaS product – Jurjen van Bunningen – BRIXXonline
Hoe ontwikkel je een SaaS product rondom de klantwens? Hoe beslis je over het toevoegen van nieuwe features en wat is er nodig om je product te verkopen? In deze aflevering hoor je Johan de Wit in gesprek met Jurjen van Bunningen van BRIXXonline, software voor...
09 | Een SaaS product bouwen naast een consultancy bedrijf – Henk Van Middendorp, Oprichter Welisa
In deze aflevering gaat Johan de Wit in gesprek met Henk van Middendorp, oprichter van Welisa. Henk vertelt hoe en waarom hij besloot om een SaaS product te bouwen ín zijn consultancy bedrijf. Hij vertelt over de uitdagingen en deelt de inzichten die hij heeft...
07 | Casper Bakker, Co-founder Picqer (deel 2) – Het belang van Focus en Eenvoud in SaaS
Wat moet je doen om 4% van alle online bestellingen in Nederland door jouw software te laten verwerken? In deze aflevering hoor je Casper Bakker, medeoprichter van Picqer over zijn ervaringen met het bouwen van een SaaS bedrijf. Samen met zijn team bouwt Casper...
06 | Casper Bakker, Co-founder Picqer – Het belang van Focus en Eenvoud in SaaS
Wat moet je doen om 4% van alle online bestellingen in Nederland door jouw software te laten verwerken? In deze aflevering hoor je Casper Bakker, medeoprichter van Picqer over zijn ervaringen met het bouwen van een SaaS bedrijf. Samen met zijn team bouwt Casper...
05 | Voorkom churn met een Exit Survey – Johan de Wit
Een hoge churn-rate: een nachtmerrie voor SaaS Bazen. In deze aflevering vertelt SaaS Marketing Expert Johan de Wit over het belang van een Exit Survey en hoor je wat je kunt doen om churn inzichtelijk te maken en kunt bestrijden.
04 | Van idee naar succesvolle SaaS oplossing – Remco Reitsma
In deze aflevering hoor je Remco Reitsma van ProjectReports. Met een achtergrond in consultancy ontwikkelde Remco samen met twee andere aandeelhouders de SaaS oplossing ProjectReports. Remco vertelt over zijn rol als SaaS Baas, over het aansturen van het development...
03 | Content strategie voor SaaS: de drie content categorieën – Johan de Wit
In deze aflevering hoor je hoe je met een kleine tweak een grote verbetering kunt aanbrengen in de content marketing strategie voor jouw SaaS oplossing!
02 | Het groeiverhaal achter de SaaS oplossing Timewax – Mark de Jong
In deze aflevering hoor je Nordhaven-oprichter Johan de Wit in gesprek met Mark de Jong, mede-oprichter en Managing Director van Timewax. Je hoort het groeiverhaal van dit succesvolle Nederlandse SaaS bedrijf. Mark vertelt over zijn ervaringen met marketing, sales,...