Welke SaaS professional heeft volgens jou een plaats in de spotlights verdiend? Nomineer jouw favoriete sales-, marketing- of customer success leader of professional voor de SaaS Awards, georganiseerd door Nobel Recruitment! In deze aflevering vertelt Johan over de...
SaaS Bazen Podcast
Alle afleveringen
103 – Subscription management, KPI’s en SaaS metrics – Wolter Rebergen – Younium
“Hoeveel is mijn SaaS bedrijf waard?” Schiet die vraag wel eens door je hoofd? In deze aflevering hoor je het antwoord; hoe bereken je de waarde van je bedrijf? Wolter Rebergen van Younium is te gast, en hij vertelt over een kleine tweak in de metrics die je gebruikt....
102 – Zo zet je fouten om in kansen: Leiderschap zonder ego – Sjors Snoeren – Treams
Iedereen die werkt in een startup of scale-up weet dat je constant aan het leren bent; groei komt met vallen en opstaan. En da’s niet erg; als je als team leert van het ‘vallen’ bouw je aan een sterke bedrijfscultuur waarin iedereen zich veilig voelt. Sjors Snoeren...
101 – Thought leader worden in een blue ocean markt – Rutger Teunissen van 24Sessions
Videomeetings voor klantcontact: vandaag is het heel gebruikelijk, maar 5 jaar geleden kwam het nauwelijks voor. Toch startte Rutger al jaren geleden een oplossing voor klantcontact via video: 24Sessions. In deze aflevering vertelt Rutger over deze keuze en hij legt...
100 – Jacco van der Kooij over SaaS in Nederland + SaaS sales Q&A
AFLEVERING 100! En wát een gast om dat mee te vieren: Jacco van der Kooij schuift aan! Met zijn bedrijf Winning by Design draagt hij bij aan het succes van talloze scape-ups en unicorns over de hele wereld. Vrijwel elke SaaS Baas die ik spreek bekijkt zijn rijke...
99 – Account Based Marketing: Data en Tooling – Steven Schroeyens van Webs
Account Based Marketing; het thema is al een aantal keren voorbij gekomen in de SaaS Bazen Podcast, maar wat is het precies? En voor welke bedrijven en bij welke situaties is het een geschikte methodiek? In deze aflevering neemt Steven Schroeyens, Head of SaaS bij...
98 – Het bouwen van een Unicorn in Nederland – Jan Speelman van Agicap
Hoe krijg je als SaaS bedrijf tractie in een ander land? Spreek je ambitie uit, haal 100 miljoen op, stel Country Managers aan en bouw in elk land een lokaal team. Dat was de aanpak van de founders van Agicap, opgericht in Lyon, Frankrijk. Die country manager is Jan...
97 – Trengo founder Patrick Meutzner: persoonlijke groei als basis
Hij is eigenlijk nog maar 3,5 jaar écht full focus bezig met Trengo, maar heeft al ongelofelijke stappen gezet met z’n bedrijf: Patrick Meutzner is co-founder van Trengo en vertelt in onze podcast over het enerverende avontuur. Ik sprak met hem over een ‘blueprint’;...
96 – Account Based Marketing serie: Team en Alignment – Steven Schroeyens van Webs
Account Based Marketing; het thema is al een aantal keren voorbij gekomen in de SaaS Bazen Podcast, maar wat is het precies? En voor welke bedrijven en bij welke situaties is het een geschikte methodiek? In deze aflevering neemt Steven Schroeyens, Head of SaaS bij...
95 – Praktijkvoorbeelden van marketing, customer success en support – Mark de Jong – Timewax
“Hoe ziet het commerciële proces bij andere SaaS bedrijven er precies uit?” Is dat een vraag die je jezelf regelmatig stelt? Goed nieuws; in aflevering 95 van de SaaS Bazen Podcast krijg je het antwoord. Het antwoord komt van Mark de Jong van Timewax. Hij was onze...
94 – De unieke visie van Bas van der Veldt van AFAS
Je hebt SaaS Bazen, en je hebt SaaS Bas. En dat is Bas van der Veldt van AFAS. #saasbas, zeg maar. Een opvallende ondernemer, aan het roer van een opvallend bedrijf. Wat er zo opvallend aan is? Luister naar het gesprek en je ontdekt tal van voorbeelden. Ze hebben een...
93 – Wat is het geheim van een high growth SaaS Business? Patrick Polak – Newion
Vandaag te gast: Patrick Polak van Newion, partner van de SaaS Bazen Community. Patrick is hier om te praten over zijn ervaringen als investeerder in B2B SaaS bedrijven. Dat hij dat al tientallen jaren doet is goed te horen. Als board member van een aanzienlijk aantal...
92 – De marketing- en partnerstrategie van Spotler – Mark van den Berg
Ben je klaar voor een flinke dosis SaaS marketing-inzichten? Maak kennis met Mark van den Berg, Managing Director van Spotler, software voor e-mail marketing automation. Mark vertelt dat zij niet het 'typische' SaaS bedrijf zijn; geen freemium model, maar een sign-up...
91 – Zeven vragen om jezelf als SaaS Baas te stellen
Hoe houd jij jezelf scherp? Als podcast host, sparringpartner en klankbord voor veel ondernemers kan ik erg genieten van een goede vraag. Dat is dan ook het onderwerp van deze aflevering: vragen die je jezelf als ondernemer / SaaS Baas kunt stellen. ‘Thought provoking...
90 – De fundamentals van Account Based Marketing – Steven Schroeyens van Webs
Account Based Marketing; het thema is al een aantal keren voorbij gekomen in de SaaS Bazen Podcast, maar wat is het precies? En voor welke bedrijven en bij welke situaties is het een geschikte methodiek? In deze aflevering neemt Steven Schroeyens, Head of SaaS bij...
89 – ChannelEngine CEO Jorrit Steinz over internationalisatie
Drie jaar geleden zat hij in de zomervakantie in z’n uppie, omdat de paar werknemers die hij had gelijktijdig op vakantie waren. Een jaar later bestond z’n team uit 20 mensen, nog een jaar later waren het 65 mensen en inmiddels is de magische grens van 100 gepasseerd....
88 – De commerciële uitdagingen van groeiende SaaS bedrijven – Camiel Freriks en Thijs van Rosmalen
Wat zijn de uitdagingen in het commerciële proces van een SaaS bedrijf als de business op gang begint te komen? Of, als de business begint te schalen? Die vraag behandelen we in deze aflevering. Ik ga in gesprek met Camiel Freriks en Thijs van Rosmalen van Webs. Webs...
87 – Een SaaS business groeien op basis van partnerships – Daan Donders
Daan Donders is founder van SO Connect, en met dat bedrijf bouwt hij oplossingen om lokale bedrijven te helpen beter online zichtbaar te zijn. De voorganger van SO Connect is SO Wifi, voor jou wellicht te herkennen aan de SO Wifi sticker bij veel horeca bedrijven....
86 – Jarell Habets over het succes van Shypple
Nog niet eens zo lang geleden zat Jarell Habets achter z’n bureau bij een ‘traditionele expediteur’, een bedrijf dat ervoor zorgt dat vrachtvervoer van A naar B gaat. Bedolven onder A4-tjes, omringd door bureaus met handgeschreven notities, werkend in losse Excel...
85 – Jan Baan over de toekomst van IT en ondernemerschap
Hoge bomen vangen veel wind. En dat is voor mijn gast van vandaag ook zeker het geval. Eind jaren 90 was zijn softwarebedrijf maar liefst 12 miljard waard. Hij bracht vernieuwing in de ERP markt, deed aansprekende overnames, ging naar de beurs en maakte het de...
84 | Hoe manage je hypergrowth? – Sendcloud CEO Rob van den Heuvel
Hoe manage je hypergrowth? Dat was mijn vraag aan Rob van den Heuvel, SaaS Baas bij Sendcloud. Samen met 2 co-founders startte hij in 2012 als student en eigenaar van en webwinkel met een platform om het verzenden van pakketten eenvoudiger te maken. Vandaag heeft hij...
83 – Het turbulente jaar van Matthijs Welle, CEO van Mews
Elke ondernemer weet dat het runnen van een business komt met 'ups & downs', maar de setback die corona voor sommige ondernemers teweegbracht is wel heel heftig. Een voorbeeld hiervan is Mews, een SaaS oplossing voor hotels, met de Nederlandse Matthijs Welle als...
82 – Succes in Nederland als opstap naar internationaal succes – Sander van den Broek, Optiply
Vandaag hoor je Sander van den Broek, SaaS Baas bij Optiply. Hij startte het bedrijf met zijn co-founder Wiebe Konter, en groeide in een paar jaar naar 30+ mensen. Maar, daar blijft het niet bij, stelt Sander. Na succes in Nederland en eerste tekenen van tractie in...
81 – Een consultancy business transformeren naar een SaaS business – Jelle Visser, ValueBlue
Jelle Visser is Chief Commercial Officer bij ValueBlue, maker van het SaaS product BlueDolphin. Met zo’n 60 mensen werken ze aan het product, dat ze vooral verkopen in Nederland en de VS. Toen ik in contact kwam werd 1 ding meteen heel duidelijk: Jelle ademt SaaS. Met...
80 – De lessons learned van Jeroen De Wit, Teamleader
12.000 klanten, overweldigende reviews, 170+ medewerkers, talloze awards voor het bedrijf en voor de founder, actief in 6 landen en sterk groeiend; ik heb het over Teamleader, een van origine Belgische scale-up. Jeroen de Wit is de SaaS Baas van Teamleader en is...
79 – Een andere kijk op leadgeneratie en content marketing voor SaaS
Het thema van vandaag: content marketing. Nee, eigenlijk leadgeneratie. We krijgen vaak vragen over content marketing; waar moet ik over bloggen, welke middelen zet ik in, hoe bereik ik de juiste mensen, en ga zo maar door. In deze podcast hoor je het antwoord op dit...
78 | Van project business naar product business en van red naar blue ocean – Pieter Versloot – Plate
Product business of project business? Red ocean of blue ocean? Partner first/only of end customer focus? Het zijn de dilemma’s van Pieter Versloot, co-founder van Plate. Plate biedt een CMS (of moet ik zeggen DXP) en in deze podcast hebben we het over het positioneren...
77 | De learnings van Erwin en Sander, co-founders van Chainels
Erwin Buckers en Sander Verseput zijn CEO en COO/CFO van het SaaS bedrijf Chainels. Met een team van 25 maken werken ze aan een online platform dat de communicatie tussen alle stakeholders in winkelgebieden en multi tenant gebouwen vereenvoudigd. Maar, zo begon het...
76 | De balans tussen KPIs en het welzijn van mensen – Erik Nieuwenhuis – 12Build
Dat een scale-up bouwen niet alleen gaat om harde KPI’s, dat blijkt wel uit het verhaal van Erik Nieuwenhuis, founder van 12Build, offerteplatform voor de bouw. Werken vanuit kernwaarden, de glinstering zien in de ogen van medewerkers en; het bevrijden van potentieel,...
75 | Johan van Mil (Peak) over het financieren van je SaaS business
Als wil je weten hoe je jouw SaaS bedrijf moet financieren kom je al snel terecht bij Johan van Mil van Peak. En daarom vroegen we hem voor onze podcast en in deze aflevering hoor je het resultaat. Bij veel SaaS founders staat het binnenhalen van funding hoog op de...
74 | Hoe bouw en schaal je een sales team? – Machiel Kunst en Adriaan ten Bosch
Machiel Kunst en Adriaan ten Bosch (No Cure No Pay) helpen SaaS bedrijven met het vinden en aantrekken van Sales professionals en vertellen in deze podcast over hun ervaringen. Ze vertellen niet alleen over hun proces, ze delen ook veel praktijkervaring uit de periode...
72 – Martijn van der Schaaf over het bouwen van de SaaS oplossing Computicate
Vandaag hoor je Martijn van der Schaaf over zijn SaaS oplossing Computicate. Het product is ontstaan in de praktijk; Computicate is ontwikkeld voor Managed Service Providers (MSP), en Martijn stond eerder aan het roer van zo'n MSP. Hij merkte dat er geen oplossing was...
71 | Lorenzo Zuppelli over zijn startup Woub en het belang van persoonlijke ontwikkeling
Lorenzo Zuppelli is SaaS Baas bij Woub, SaaS oplossing voor projectcommunicatie in de bouw. Hij vertelt in deze podcast hoe hij op het idee kwam, en hoe hij bouwde aan de eerste versie van het product. Hij deelt zijn struggles op zakelijk en persoonlijk vlak en deelt...
70 | Keuzes maken op basis van je persoonlijke waarden – Daan Vennix (Versy)
Een ongewone aflevering; een persoonlijk gesprek tussen Daan Vennix van Versy en Johan de Wit, host van deze podcast. Je kunt deze aflevering zien als vervolg op aflevering 66, waarin Johan in gesprek ging met Jan Martijn Broekhof over de ratrace waar we soms...
69 | Als Indie hacker bouwen aan de browser voor developers en designers – Kilian Valkhof, Polypane
Vandaag praat ik eerst met iemand die je zou kunnen omschrijven als Indie hacker: Kilian Valkhof is founder van Polypane, dé browser voor webdevelopers. Zijn missie is om het leven van developers en designers beter te maken, en vandaag hoor je hoe hij dat doet. Maar...
68 | Uitdagingen van een SaaS ondernemer – Joost Heijligers van Finly
Vandaag maak je kennis met Joost Heijligers, founder van Finly. De software van Finly wordt gebruikt door bedrijven als KPN, Univé, ABN AMRO, kortom; Finly weet grote Nederlandse namen aan zich te binden. De software bestaat uit een aantal modules, waarmee advies- en...
67 | Hessel Kuik over de ambitie van Bizcuit: het bouwen van WeChat voor ondernemers
SaaS Baas pur sang: Hessel Kuik is met meerdere producten actief in de fintech. In deze aflevering praten we vooral over Bizcuit, de app voor ondernemers. En eigenlijk gaat de ambitie van Hessel verder, veel verder. Bizcuit moet een platform worden waaraan andere...
66 | Zijn we helemaal gek geworden!?
Ja, je last het goed: zijn we helemaal gek geworden...? Dit is geen 'gewone' aflevering. Geen typische SaaS Bazen aflevering, maar wel een aflevering die we met veel plezier voorschotelen. Je hoort Jan Martijn Broekhof van Guardian360, die al eerder te gast was in de...
65 | Een SaaS platform voor de uitvaartbranche: Closure – Graciella van Vliet
Graciëlla van Vliet werkt aan een bijzondere oplossing in een bijzondere markt; met haar oplossing Closure / Nabestaandenloket helpt ze nabestaanden om abonnementen / accounts op te zeggen en helpt ze grote organisaties om het proces van het afwikkelen van contracten...
64 | Account Based Marketing in SaaS – Lars van Wieren (Starred)
Account Based Marketing (ABM): een marketing en sales aanpak die niet voor iedereen bekend is, maar wel ontzettend effectief kan zijn in B2B SaaS. En daarom ging ik met Lars van Wieren in gesprek over deze methode, want ABM speelt een belangrijke rol in zijn bedrijf...
63 | Het ondernemersverhaal van e-commerce ondernemer Dries de Gelder
In deze aflevering praat ik voor de verandering met een e-commerce ondernemer. Je hoort Dries de Gelder, oprichter van het eCommerce Cafe. Ik sprak Dries de afgelopen maanden diverse keren en zijn eerlijkheid sprak me aan. Dries neemt geen blad voor de mond en praat...
62 | Een SaaS product ontwikkelen voor accountancy – Dirk Kreijkes van PKI Signing en Docco
De SaaS Baas van vandaag heeft een SaaS bedrijf en een consultancy bureau, beide gericht op het helpen van accountants; je hoort Dirk Kreijkes. Met het SaaS bedrijf PKI Signing ontwikkelt hij software voor digitaal ondertekenen, vooralsnog specifiek gericht op...
61 | De ontwikkelingen in Cloud, SaaS en IT – SaaS4Channel-founders Leo van Schie en Ruud Ramakers
Ze zagen de opkomst van het 'as-a-service' model en besloten er 'iets mee te doen': Ruud Ramakers, Leo van Schie en Bert van Meel bouwden ruim 10 jaar geleden aan een community, onder de naam SaaS4Channel. Ze organiseerden events om IT ondernemers een inkijkje te...
60 | Twinfield, Frank van Vliet
In deze aflevering maak je kennis met Frank van Vliet, Managing Director bij Wolters Kluwer Tax & Accounting, bekend van producten zoals Twinfield en Basecone. Het gesprek met Frank gaat vooral over mensen en persoonlijk leiderschap. Hoe help je je teamleden met...
59 | YoungOnes, een platform in de gig economy – Pim Graafmans
De afgelopen weken maakte ik in deze podcast zo nu en dan een uitstapje naar ondernemers die niet per se een SaaS business hebben, maar wel een software component in hun business model hebben. Het meest recente voorbeeld is Marnix Broer van Studocu, en vandaag hebben...
58 | Het startup-verhaal van Employes: Rob Kroezen
Voor de vaste luisteraar is Employes is een bekende naam; het Nederlandse SaaS bedrijf is sponsor van de SaaS Bazen Podcast en in deze aflevering hoor je de founder, Rob Kroezen. Rob vertelt over het bouwen van zijn startup en eigenlijk bespreken we vrijwel alle...
57 | Marnix Broer over de (internationale) groei van Studocu
In deze aflevering hoor je Marnix Broer, co-founder van Studocu. Studocu is geen typische SaaS oplossing, maar des te interessanter in deze podcast. We hebben het uitgebreid over het ontstaan van het platform Studeersnel/Studocu, maar ook vooral over ondernemerschap....
56 | Een SaaS business groeien in een red ocean markt – Hilco de Roo van Jortt
Vandaag praat ik met een Jortter: Hilco de Roo, co-founder van Jortt. Voorafgaand aan het gesprek had ik gezegd; Jortt is een boekhoudpakket, maar na het gesprek ben ik niet zo zeker of ik die term nog mag gebruiken, en je hoort in deze aflevering waarom. Jortt is...
55 | Tables turned: Johan de Wit geïnterviewd door Rachel van Dijk over SaaS marketing
De laatste aflevering van het jaar 2020 sluiten we af met een podcast special. Ditmaal zijn de rollen omgedraaid en zit Johan de Wit op de stoel van podcastgast en wordt hem het hemd van het lijf gevraagd door host Rachel van Dijk. Tijdens het gesprek gaat Rachel met...
54 | De bouw van een platform voor campagnes, content en data – Peter van der Schaar, Basedriver
Vandaag praat ik met Peter van der Schaar. Hij heeft - net als veel - andere podcast gasten een achtergrond in een agency. Vanuit die agency werkte hij voor onder andere KPN, en zij kwamen met een verzoek rondom email marketing. Een verzoek waar veel agency owners...