Vandaag ga ik in gesprek met Aart Bijkerk van Phidelphi (Clearwater International). Hij helpt SaaS Bazen bij M&A en exit trajecten. Recent deed hij dat voor Leadinfo, waar hij founder Han Kleppe hielp met de exit. Aart deelt zijn ervaringen in voorbereiden van een...
SaaS Bazen Podcast
Alle afleveringen
143 – Peter-Paul van Amberscript: van strategieconsultant naar SaaS founder
Vandaag ga ik in gesprek met SaaS Baas Peter-Paul de Leeuw van Amberscript. Peter-Paul is een energieke ondernemer met veel ideeën, hij heeft een achtergrond als strategieconsultant, en wordt door zijn omgeving omschreven als duizendpoot. Ik ben benieuwd naar zijn...
142 – Hoe bereid je de exit van je SaaS bedrijf voor? – René de Jong
Vandaag ga ik in gesprek met Rene de Jong. Hij begeleidt SaaS Bazen bij de verkoop van hun SaaS bedrijf en deelt een enorme hoeveelheid tips over dat proces. We praten over de voorbereiding op een exit en bespreken de financiële, operationele, commerciële en...
141 – Jezelf ontwikkelen als leider – Ivo Hopmans van Rakoo
“Als founder was ik altijd veel met het product bezig. Dat vind ik heel vet, maar op den duur werd dat ook een gevaar. De ideeën omtrent productontwikkeling kwamen vaak bij mij vandaan, ik werkte ze ook uit, deed ook nog het design en bemoeide me ook nog met de...
140 – Jezelf en je bedrijf steeds opnieuw uitvinden – Jasper Kapper van Roadsoft
In deze aflevering hoor je Jasper Kapper van Roadsoft. Hij vertelt over de ups & downs in zijn ondernemersreis - en die zijn er! Hij kreeg veel tractie in Rusland, merkte dat zijn product erg gewild was, maar ontdekte op een dag dat er serieuze problemen waren in...
139 – Praktijkvoorbeelden van growth hacking binnen een SaaS startup – Henny Hoekstra
Dit gesprek met Henny Hoekstra van Pluvo zit boordevol praktijkvoorbeeld van growth hacking. En het gaat veel over leren, een thema dat centraal staat in de growth hacking aanpak van Henny. Ze kwam bij Pluvo als growth hacker, en inmiddels is ze verantwoordelijk voor...
138 – Cultuur en communicatie in een scale-up met 600+ mensen – Michiel Schipperus, Sana Commerce
Michiel Schipperus is CEO van Sana Commerce, een scale-up met ruim 600 mensen wereldwijd. In deze aflevering vertelt hij wat hij heeft geleerd op gebied van cultuur en communicatie, in een organisatie die zo internationaal opereert. Daarnaast deelt hij wat zijn...
137 – Arian Oosthoek, founder van SYMSON over marketing, pricing en het belang van sport
Arian Oosthoek is founder van SYMSON, een Rotterdamse SaaS startup. Hij vertelt in deze aflevering over de journey van SYMSON en er komen veel thema's voorbij. Het team groeide afgelopen jaar naar 23 mensen en de eerste stappen naar het buitenland zijn gezet,...
136 – De uitdagingen van het bouwen, verkopen en implementeren van software in de bouw – Robaws
In deze aflevering is Michaël Van Robaeys te gast. Hij is de founder van Robaws: een SaaS oplossing voor de bouwsector. Hij vertelt over zijn reis als founder en over de lastige keuzes die hij soms heeft moeten maken, vooral omtrent productontwikkeling. Waar hij in...
135 – De marketing- en sales strategie van TimeChimp – Fred Al
Welke marketingkanalen hebben de meeste ROI voor TimeChimp? Hoe gaat het sales team van TimeChimp om met de verschillen tussen no touch en high touch prospects? Wat hebben de founders geleerd van het werken met OKRs? In de nieuwste aflevering van de SaaS Bazen Podcast...
134 – De marketingstrategie van CM.com – met CMO Mark Appel
Vandaag hoor je Mark Appel, CMO van CM.com. We praten daarom vooral over marketing. En ik zou zeggen: zet je schrap, want Mark heeft veel te delen. Een beursgenoteerd bedrijf, met vorig jaar en omzet van zo’n 240 miljoen euro en een internationale approach is er er...
133 – De impact van AI op SaaS – Remy Gieling
Software is eating the world, but AI is going to eat software, met die quote beginnen we dit gesprek. Remy Gieling is founder van AI.nl en verdiepte zich de afgelopen jaren intensief in AI. Ik was benieuwd naar zijn visie op AI voor SaaS: waarom is hij zo enthousiast...
132 – Leslie Cottenjé over haar lessons learned als CEO van Hello Customer
Ben jij CEO en denk je soms na over jouw rol in het team? Luister naar het gesprek met Leslie, dat we vandaag met je delen. Leslie is een van de founders van Hello Customer en vervult de rol van CEO. Ze noemt zichzelf ‘vrouw met commercieel hart’, iets dat erg nuttig...
131 – Zelfstandig groeien of kiezen voor een overname? Thijs van der Burgt
Vandaag: SaaS Baas Thijs van der Burgt van Office App, nu onderdeel van HqO. Thijs vertelt over zijn besluitvormingsproces omtrent zelfstandig groeien of overname, over het integreren van bedrijven, de uitdagingen die hierbij komen kijken en wat hij leert van de...
130 – Over go-to market, sales, pricing en customer success – Stefan Debois
Mijn gast vandaag komt uit België: Stefan Debois is SaaS Baas bij PointerPro en hij vertelt vandaag hoe hij een oplossing bouwt rondom de missie: automatiseer je expertise. We doorlopen zijn reis van start tot vandaag en hebben het over marketing (zijn go-to market...
129 – Terugblik op de eerste periode van de SaaS startup Unlit Studio-Arne Lubbers en Geert Wessels
Vandaag gaan we het hebben over Unlit studio, opgericht door Arne Lubbers en Geert Wessels. Ze zijn nog niet zo lang bezig, maar toch besloot ik hen uit te nodigen voor een gesprek. Tijdens een voorgesprek vielen me een aantal interessante gespreksonderwerpen op, en...
128 – Rutger Bremer over het verSaaSen en bootstrappen van Momice
Vandaag staat er een heel gave aflevering voor je klaar. Ik word altijd erg blij van ondernemers die heel veel van hun vak weten, en vandaag heb ik zo’n gast: Rutger Bremer, SaaS Baas bij Momice. Enige tijd geleden werd Rutger lid van onze community, en toen ik hem de...
127 – Een inkijkje in de overnamestrategie van Visma – John Reynders
Visma neemt bedrijf X over, bedrijf Y overgenomen door Visma, bedrijf Z wordt onderdeel van Visma, enzovoorts. Gevoelsmatig doet Visma elke week wel een overname, en hoewel dat deels door mijn LinkedIn bubbel zal komen, is Visma inderdaad erg actief in de Nederlandse...
126 – De uitdagingen van het bouwen van een blue ocean product – Roelof en Petrus | AppCourt
Vandaag hoor je Roelof en Petrus van AppCourt. Het probleem dat zij oplossen met hun software: falende IT projecten. Ze zitten in de opstartfase van het lanceren van hun product, en vertellen in deze podcast over de uitdagingen die zij ervaren, vooral omdat het een...
125 – Wat veel (snel)groeiende SaaS bedrijven over het hoofd zien – Steven Schroeyens, Webs
In deze aflevering vertelt Steven Schroeyens wat je moet weten over churn, en over het belang van je bestaande klanten in je groeiproces. Vooral in de reis van 1 - 10M recurring is meer focus op bestaande klanten essentieel. De vraag is: hoe pak je dat aan?...
124 – Hoe Foleon de stap naar de VS met succes gezet heeft – Daan Reijnders
Vandaag praat ik met een SaaS Baas van een bedrijf dat ik al jaren volg: Foleon. Daan Reijnders is founder en CEO en hij vertelt in deze aflevering onder andere over zijn keuzes omtrent internationalisatie. Hij vertelt wat absoluut niet werkte en vertelt ook wat wel...
123 – Hoe bouw je een geldmachientje in je SaaS business? Patrick Polak – Newion
Dit is een aflevering waarin twee soms ogenschijnlijk onverenigbare onderdelen samenkomen: passie, intense passie voor je werk en de harde kant van de business: hoe maak je een geldmachientje in je SaaS business? En wat is het eigenlijk, een geldmachientje? Waarom, en...
122 – Hoe groei je van vliegend keep naar CEO?
In aflevering 22 was hij ook al te gast: Mark Visser, CEO van hihaho interactive video. De geluidskwaliteit van die aflevering was door omstandigheden erg slecht, en niet verder te verbeteren. Dat was al een reden om nog een keer in gesprek te gaan, maar veel...
121 – Personal branding inzetten voor je SaaS Bedrijf, Rick van den Bosch – Channext
Naar deze aflevering heb ik een behoorlijke tijd uitgekeken, want ik spreek hierin met Rick van den Bosch, founder van Channext. En Rick is voor mij een voorbeeld. Hij is een jonge SaaS Baas, weet ongelofelijk veel van het probleem dat hij oplost (daarover vandaag...
120 – De technische infrastructuur om te schalen van 1 naar 250.000 SaaS gebruikers | Edwin Vlieg – Moneybird
Vandaag gaat Jan Aleman in gesprek met Edwin Vlieg mede oprichter van Moneybird. Met 250.000 gebruikers een serieuze SaaS speler. We gaan het hebben over de transitie van dedicated servers, de transitie naar Cloud en natuurlijk ook de technische stack en keuzes die...
119 – Willemijn Schneyder over het kiezen van een go to market strategie en winnen in een niche
Hoe win je in een niche markt? En: hoe kies je uberhaupt een niche? Je hoort Willemijn Schneyder vandaag, ze is founder van SwipeGuide. We praten uitgebreid over haar go to market strategie en ze vertelt ook hoe ze zijn uitgekomen bij de niche waarin ze opereren en...
117- SaaS verkopen in een conservatieve markt – Tonnis de Boer – Tradecloud
Hoe is het om een SaaS product te verkopen in een traditionele industrie? Die vraag stelde ik aan Tonnis de Boer, SaaS Baas bij Tradecloud. Dat bleek een uitdaging, maar niet de enige. Hij vertelt over de uitdaging die een mid-market propositie met zich mee brengt:...
116 – Wat is een SaaS Escrow en waarom heb je het nodig? Herman Kui, Escrow4all
Wat is een escrow, specifieker: wat is een SaaS escrow? Waarom heb je het nodig, en wanneer? Mijn gast van vandaag is Herman Kui, founder van Escrow4all, en hij komt deze vragen beantwoorden. Een SaaS escrow staat bij weinig SaaS Bazen hoog op de prioriteitenlijst,...
115 – Chris Out over Growth Hacking in SaaS
“Je wilt misschien een SaaS business van 10 miljoen, maar wil je wel het gezeik van een SaaS business van 10 miljoen?” Met die nuchtere boodschap/vraag schoof Chris Out bij me aan tafel om deze aflevering voor de SaaS Bazen podcast op te nemen. Chris is auteur en...
114 – Software bouwen, schalen en managen voor 2,3 miljoen gebruikers – AFAS
Jan Aleman is vandaag de host van de SaaS Bazen Podcast. Hij gaat in deze eerste aflevering van de CTO serie in gesprek met Dennis van Velzen en Mohamed Amri van AFAS. Dennis en Mohamed vertellen over wat het betekent om als een groot softwarebedrijf de transitie van...
113 – De impact van de Scaling Up methode – Matthijs van den Ende, Dyflexis
Matthijs van den Ende is vandaag te gast. Hij is SaaS Baas bij Dyflexis. Matthijs neemt je onder andere mee in zijn ervaringen met de Scaling Up methode van Verne Harnish. Hij vertelt hoe hun meetings eruit zagen voordat ze gingen werken volgens Scaling Up en legt uit...
112 – SaaS Globalizer: in 12 weken klaar voor internationalisatie – Emilie Verbunt van DutchBasecamp
Wil jij internationaliseren met je SaaS business? Schrijf je in voor de SaaS Globalizer van DutchBasecamp, een programma van 12 weken waarin je wordt klaargestoomd voor internationaal succes. In deze korte aflevering hoor je Emilie van DutchBasecamp over dit...
111 – De ondernemersdrive van Nick Velten, SaaS Baas bij Fangage
Nick Velten is CEO van Fangage, het SaaS bedrijf waar hij samen met Sam Feldt, ook bekend als DJ, leiding aan geeft. Ze haalden recent zo’n 2 miljoen euro groeigeld op en in deze aflevering vertelt Nick over het fundraising proces. Ook praten we over de work/life...
110 – De balans vinden tussen sales en product led growth – Vincent Theeten – Cheqroom
Hoe combineer je PLG met een sales led approach? Hoe krijg je tractie in de VS? Wat vraagt de scale-up fase van de founder / CEO? Het zijn vragen die aan bod komen in de nieuwste aflevering van de SaaS Bazen Podcast. Je hoort Vincent Theeten, founder en CEO van...
108 – Een channel strategie voor internationalisatie Walter Van Uytven van Awingu
De thema’s van vandaag: internationalisatie en verkopen via channel. Te gast is Walter van Uytven, CEO van Awingu, een scale-up uit België. Hij vertelt over hun internationalisatie strategie. “Begin met je SaaS bedrijf in een ander land”, zo liet Walter zich in de...
109 – Live sessie: hoe stel je een Target Account List op voor ABM? Steven Schroeyens van Webs
SaaS bedrijven die willen starten met Account Based Marketing lopen vaak in een vroeg stadium aan tegen de vraag: "hoe stel ik een Target Account List (TAL) op voor mijn campagne?" Steven Schroeyens, Head of SaaS bij Webs krijgt deze vraag zo vaak, dat we besloten om...
107 – Breaking: Jan Aleman en Johan de Wit introduceren een nieuwe SaaS startup: Playbookify!
Nieuws alert! In deze aflevering kondigen Johan en Jan de start van een nieuw SaaS bedrijf aan! Klik snel op ‘play’ en ontdek wat ze in petto hebben! Podcast sponsor Leadinfo: www.leadinfo.com/saasbazen Podcast sponsor Employes: saasbazen.employes.nl/ Inside...
106 – Lessons learned in het schalen van SaaS bedrijven – Arthur Nobel
47 SaaS leaders interviewen, het samenvatten en uitbrengen in een boek: dat is precies wat Arthur Nobel deed en vandaag is hij te gast in onze podcast. Het gesprek gaat over het schalen van een SaaS bedrijf. Allereerst hoor je wat hij leerde van de interviews die hij...
105 – Internationaal gaan met je SaaS bedrijf: Emilie Verbunt van DutchBasecamp
“SaaS is born to be global.” Oh ja? Dat statement durft Emilie Verbunt wel te challengen 🙂 Names DutchBasecamp doet ze haar verhaal in de nieuwste aflevering van de SaaS Bazen Podcast. Want ik nodigde Emilie uit omdat ik zoveel positieve ervaringen hoorde van SaaS...
104 – SaaS awards: nomineer jouw favoriete SaaS professional!
Welke SaaS professional heeft volgens jou een plaats in de spotlights verdiend? Nomineer jouw favoriete sales-, marketing- of customer success leader of professional voor de SaaS Awards, georganiseerd door Nobel Recruitment! In deze aflevering vertelt Johan over de...
103 – Subscription management, KPI’s en SaaS metrics – Wolter Rebergen – Younium
“Hoeveel is mijn SaaS bedrijf waard?” Schiet die vraag wel eens door je hoofd? In deze aflevering hoor je het antwoord; hoe bereken je de waarde van je bedrijf? Wolter Rebergen van Younium is te gast, en hij vertelt over een kleine tweak in de metrics die je gebruikt....
102 – Zo zet je fouten om in kansen: Leiderschap zonder ego – Sjors Snoeren – Treams
Iedereen die werkt in een startup of scale-up weet dat je constant aan het leren bent; groei komt met vallen en opstaan. En da’s niet erg; als je als team leert van het ‘vallen’ bouw je aan een sterke bedrijfscultuur waarin iedereen zich veilig voelt. Sjors Snoeren...
101 – Thought leader worden in een blue ocean markt – Rutger Teunissen van 24Sessions
Videomeetings voor klantcontact: vandaag is het heel gebruikelijk, maar 5 jaar geleden kwam het nauwelijks voor. Toch startte Rutger al jaren geleden een oplossing voor klantcontact via video: 24Sessions. In deze aflevering vertelt Rutger over deze keuze en hij legt...
100 – Jacco van der Kooij over SaaS in Nederland + SaaS sales Q&A
AFLEVERING 100! En wát een gast om dat mee te vieren: Jacco van der Kooij schuift aan! Met zijn bedrijf Winning by Design draagt hij bij aan het succes van talloze scape-ups en unicorns over de hele wereld. Vrijwel elke SaaS Baas die ik spreek bekijkt zijn rijke...
99 – Account Based Marketing: Data en Tooling – Steven Schroeyens van Webs
Account Based Marketing; het thema is al een aantal keren voorbij gekomen in de SaaS Bazen Podcast, maar wat is het precies? En voor welke bedrijven en bij welke situaties is het een geschikte methodiek? In deze aflevering neemt Steven Schroeyens, Head of SaaS bij...
98 – Het bouwen van een Unicorn in Nederland – Jan Speelman van Agicap
Hoe krijg je als SaaS bedrijf tractie in een ander land? Spreek je ambitie uit, haal 100 miljoen op, stel Country Managers aan en bouw in elk land een lokaal team. Dat was de aanpak van de founders van Agicap, opgericht in Lyon, Frankrijk. Die country manager is Jan...
97 – Trengo founder Patrick Meutzner: persoonlijke groei als basis
Hij is eigenlijk nog maar 3,5 jaar écht full focus bezig met Trengo, maar heeft al ongelofelijke stappen gezet met z’n bedrijf: Patrick Meutzner is co-founder van Trengo en vertelt in onze podcast over het enerverende avontuur. Ik sprak met hem over een ‘blueprint’;...
96 – Account Based Marketing serie: Team en Alignment – Steven Schroeyens van Webs
Account Based Marketing; het thema is al een aantal keren voorbij gekomen in de SaaS Bazen Podcast, maar wat is het precies? En voor welke bedrijven en bij welke situaties is het een geschikte methodiek? In deze aflevering neemt Steven Schroeyens, Head of SaaS bij...
95 – Praktijkvoorbeelden van marketing, customer success en support – Mark de Jong – Timewax
“Hoe ziet het commerciële proces bij andere SaaS bedrijven er precies uit?” Is dat een vraag die je jezelf regelmatig stelt? Goed nieuws; in aflevering 95 van de SaaS Bazen Podcast krijg je het antwoord. Het antwoord komt van Mark de Jong van Timewax. Hij was onze...
94 – De unieke visie van Bas van der Veldt van AFAS
Je hebt SaaS Bazen, en je hebt SaaS Bas. En dat is Bas van der Veldt van AFAS. #saasbas, zeg maar. Een opvallende ondernemer, aan het roer van een opvallend bedrijf. Wat er zo opvallend aan is? Luister naar het gesprek en je ontdekt tal van voorbeelden. Ze hebben een...