In deze aflevering vertelt Steven Schroeyens wat je moet weten over churn, en over het belang van je bestaande klanten in je groeiproces. Vooral in de reis van 1 - 10M recurring is meer focus op bestaande klanten essentieel. De vraag is: hoe pak je dat aan?...
SaaS Bazen Podcast
Alle afleveringen
124 – Hoe Foleon de stap naar de VS met succes gezet heeft – Daan Reijnders
Vandaag praat ik met een SaaS Baas van een bedrijf dat ik al jaren volg: Foleon. Daan Reijnders is founder en CEO en hij vertelt in deze aflevering onder andere over zijn keuzes omtrent internationalisatie. Hij vertelt wat absoluut niet werkte en vertelt ook wat wel...
123 – Hoe bouw je een geldmachientje in je SaaS business? Patrick Polak – Newion
Dit is een aflevering waarin twee soms ogenschijnlijk onverenigbare onderdelen samenkomen: passie, intense passie voor je werk en de harde kant van de business: hoe maak je een geldmachientje in je SaaS business? En wat is het eigenlijk, een geldmachientje? Waarom, en...
122 – Hoe groei je van vliegend keep naar CEO?
In aflevering 22 was hij ook al te gast: Mark Visser, CEO van hihaho interactive video. De geluidskwaliteit van die aflevering was door omstandigheden erg slecht, en niet verder te verbeteren. Dat was al een reden om nog een keer in gesprek te gaan, maar veel...
121 – Personal branding inzetten voor je SaaS Bedrijf, Rick van den Bosch – Channext
Naar deze aflevering heb ik een behoorlijke tijd uitgekeken, want ik spreek hierin met Rick van den Bosch, founder van Channext. En Rick is voor mij een voorbeeld. Hij is een jonge SaaS Baas, weet ongelofelijk veel van het probleem dat hij oplost (daarover vandaag...
120 – De technische infrastructuur om te schalen van 1 naar 250.000 SaaS gebruikers | Edwin Vlieg – Moneybird
Vandaag gaat Jan Aleman in gesprek met Edwin Vlieg mede oprichter van Moneybird. Met 250.000 gebruikers een serieuze SaaS speler. We gaan het hebben over de transitie van dedicated servers, de transitie naar Cloud en natuurlijk ook de technische stack en keuzes die...
119 – Willemijn Schneyder over het kiezen van een go to market strategie en winnen in een niche
Hoe win je in een niche markt? En: hoe kies je uberhaupt een niche? Je hoort Willemijn Schneyder vandaag, ze is founder van SwipeGuide. We praten uitgebreid over haar go to market strategie en ze vertelt ook hoe ze zijn uitgekomen bij de niche waarin ze opereren en...
117- SaaS verkopen in een conservatieve markt – Tonnis de Boer – Tradecloud
Hoe is het om een SaaS product te verkopen in een traditionele industrie? Die vraag stelde ik aan Tonnis de Boer, SaaS Baas bij Tradecloud. Dat bleek een uitdaging, maar niet de enige. Hij vertelt over de uitdaging die een mid-market propositie met zich mee brengt:...
116 – Wat is een SaaS Escrow en waarom heb je het nodig? Herman Kui, Escrow4all
Wat is een escrow, specifieker: wat is een SaaS escrow? Waarom heb je het nodig, en wanneer? Mijn gast van vandaag is Herman Kui, founder van Escrow4all, en hij komt deze vragen beantwoorden. Een SaaS escrow staat bij weinig SaaS Bazen hoog op de prioriteitenlijst,...
115 – Chris Out over Growth Hacking in SaaS
“Je wilt misschien een SaaS business van 10 miljoen, maar wil je wel het gezeik van een SaaS business van 10 miljoen?” Met die nuchtere boodschap/vraag schoof Chris Out bij me aan tafel om deze aflevering voor de SaaS Bazen podcast op te nemen. Chris is auteur en...
114 – Software bouwen, schalen en managen voor 2,3 miljoen gebruikers – AFAS
Jan Aleman is vandaag de host van de SaaS Bazen Podcast. Hij gaat in deze eerste aflevering van de CTO serie in gesprek met Dennis van Velzen en Mohamed Amri van AFAS. Dennis en Mohamed vertellen over wat het betekent om als een groot softwarebedrijf de transitie van...
113 – De impact van de Scaling Up methode – Matthijs van den Ende, Dyflexis
Matthijs van den Ende is vandaag te gast. Hij is SaaS Baas bij Dyflexis. Matthijs neemt je onder andere mee in zijn ervaringen met de Scaling Up methode van Verne Harnish. Hij vertelt hoe hun meetings eruit zagen voordat ze gingen werken volgens Scaling Up en legt uit...
112 – SaaS Globalizer: in 12 weken klaar voor internationalisatie – Emilie Verbunt van DutchBasecamp
Wil jij internationaliseren met je SaaS business? Schrijf je in voor de SaaS Globalizer van DutchBasecamp, een programma van 12 weken waarin je wordt klaargestoomd voor internationaal succes. In deze korte aflevering hoor je Emilie van DutchBasecamp over dit...
111 – De ondernemersdrive van Nick Velten, SaaS Baas bij Fangage
Nick Velten is CEO van Fangage, het SaaS bedrijf waar hij samen met Sam Feldt, ook bekend als DJ, leiding aan geeft. Ze haalden recent zo’n 2 miljoen euro groeigeld op en in deze aflevering vertelt Nick over het fundraising proces. Ook praten we over de work/life...
110 – De balans vinden tussen sales en product led growth – Vincent Theeten – Cheqroom
Hoe combineer je PLG met een sales led approach? Hoe krijg je tractie in de VS? Wat vraagt de scale-up fase van de founder / CEO? Het zijn vragen die aan bod komen in de nieuwste aflevering van de SaaS Bazen Podcast. Je hoort Vincent Theeten, founder en CEO van...
108 – Een channel strategie voor internationalisatie Walter Van Uytven van Awingu
De thema’s van vandaag: internationalisatie en verkopen via channel. Te gast is Walter van Uytven, CEO van Awingu, een scale-up uit België. Hij vertelt over hun internationalisatie strategie. “Begin met je SaaS bedrijf in een ander land”, zo liet Walter zich in de...
109 – Live sessie: hoe stel je een Target Account List op voor ABM? Steven Schroeyens van Webs
SaaS bedrijven die willen starten met Account Based Marketing lopen vaak in een vroeg stadium aan tegen de vraag: "hoe stel ik een Target Account List (TAL) op voor mijn campagne?" Steven Schroeyens, Head of SaaS bij Webs krijgt deze vraag zo vaak, dat we besloten om...
107 – Breaking: Jan Aleman en Johan de Wit introduceren een nieuwe SaaS startup: Playbookify!
Nieuws alert! In deze aflevering kondigen Johan en Jan de start van een nieuw SaaS bedrijf aan! Klik snel op ‘play’ en ontdek wat ze in petto hebben! Podcast sponsor Leadinfo: www.leadinfo.com/saasbazen Podcast sponsor Employes: saasbazen.employes.nl/ Inside...
106 – Lessons learned in het schalen van SaaS bedrijven – Arthur Nobel
47 SaaS leaders interviewen, het samenvatten en uitbrengen in een boek: dat is precies wat Arthur Nobel deed en vandaag is hij te gast in onze podcast. Het gesprek gaat over het schalen van een SaaS bedrijf. Allereerst hoor je wat hij leerde van de interviews die hij...
105 – Internationaal gaan met je SaaS bedrijf: Emilie Verbunt van DutchBasecamp
“SaaS is born to be global.” Oh ja? Dat statement durft Emilie Verbunt wel te challengen 🙂 Names DutchBasecamp doet ze haar verhaal in de nieuwste aflevering van de SaaS Bazen Podcast. Want ik nodigde Emilie uit omdat ik zoveel positieve ervaringen hoorde van SaaS...
104 – SaaS awards: nomineer jouw favoriete SaaS professional!
Welke SaaS professional heeft volgens jou een plaats in de spotlights verdiend? Nomineer jouw favoriete sales-, marketing- of customer success leader of professional voor de SaaS Awards, georganiseerd door Nobel Recruitment! In deze aflevering vertelt Johan over de...
103 – Subscription management, KPI’s en SaaS metrics – Wolter Rebergen – Younium
“Hoeveel is mijn SaaS bedrijf waard?” Schiet die vraag wel eens door je hoofd? In deze aflevering hoor je het antwoord; hoe bereken je de waarde van je bedrijf? Wolter Rebergen van Younium is te gast, en hij vertelt over een kleine tweak in de metrics die je gebruikt....
102 – Zo zet je fouten om in kansen: Leiderschap zonder ego – Sjors Snoeren – Treams
Iedereen die werkt in een startup of scale-up weet dat je constant aan het leren bent; groei komt met vallen en opstaan. En da’s niet erg; als je als team leert van het ‘vallen’ bouw je aan een sterke bedrijfscultuur waarin iedereen zich veilig voelt. Sjors Snoeren...
101 – Thought leader worden in een blue ocean markt – Rutger Teunissen van 24Sessions
Videomeetings voor klantcontact: vandaag is het heel gebruikelijk, maar 5 jaar geleden kwam het nauwelijks voor. Toch startte Rutger al jaren geleden een oplossing voor klantcontact via video: 24Sessions. In deze aflevering vertelt Rutger over deze keuze en hij legt...
100 – Jacco van der Kooij over SaaS in Nederland + SaaS sales Q&A
AFLEVERING 100! En wát een gast om dat mee te vieren: Jacco van der Kooij schuift aan! Met zijn bedrijf Winning by Design draagt hij bij aan het succes van talloze scape-ups en unicorns over de hele wereld. Vrijwel elke SaaS Baas die ik spreek bekijkt zijn rijke...
99 – Account Based Marketing: Data en Tooling – Steven Schroeyens van Webs
Account Based Marketing; het thema is al een aantal keren voorbij gekomen in de SaaS Bazen Podcast, maar wat is het precies? En voor welke bedrijven en bij welke situaties is het een geschikte methodiek? In deze aflevering neemt Steven Schroeyens, Head of SaaS bij...
98 – Het bouwen van een Unicorn in Nederland – Jan Speelman van Agicap
Hoe krijg je als SaaS bedrijf tractie in een ander land? Spreek je ambitie uit, haal 100 miljoen op, stel Country Managers aan en bouw in elk land een lokaal team. Dat was de aanpak van de founders van Agicap, opgericht in Lyon, Frankrijk. Die country manager is Jan...
97 – Trengo founder Patrick Meutzner: persoonlijke groei als basis
Hij is eigenlijk nog maar 3,5 jaar écht full focus bezig met Trengo, maar heeft al ongelofelijke stappen gezet met z’n bedrijf: Patrick Meutzner is co-founder van Trengo en vertelt in onze podcast over het enerverende avontuur. Ik sprak met hem over een ‘blueprint’;...
96 – Account Based Marketing serie: Team en Alignment – Steven Schroeyens van Webs
Account Based Marketing; het thema is al een aantal keren voorbij gekomen in de SaaS Bazen Podcast, maar wat is het precies? En voor welke bedrijven en bij welke situaties is het een geschikte methodiek? In deze aflevering neemt Steven Schroeyens, Head of SaaS bij...
95 – Praktijkvoorbeelden van marketing, customer success en support – Mark de Jong – Timewax
“Hoe ziet het commerciële proces bij andere SaaS bedrijven er precies uit?” Is dat een vraag die je jezelf regelmatig stelt? Goed nieuws; in aflevering 95 van de SaaS Bazen Podcast krijg je het antwoord. Het antwoord komt van Mark de Jong van Timewax. Hij was onze...
94 – De unieke visie van Bas van der Veldt van AFAS
Je hebt SaaS Bazen, en je hebt SaaS Bas. En dat is Bas van der Veldt van AFAS. #saasbas, zeg maar. Een opvallende ondernemer, aan het roer van een opvallend bedrijf. Wat er zo opvallend aan is? Luister naar het gesprek en je ontdekt tal van voorbeelden. Ze hebben een...
93 – Wat is het geheim van een high growth SaaS Business? Patrick Polak – Newion
Vandaag te gast: Patrick Polak van Newion, partner van de SaaS Bazen Community. Patrick is hier om te praten over zijn ervaringen als investeerder in B2B SaaS bedrijven. Dat hij dat al tientallen jaren doet is goed te horen. Als board member van een aanzienlijk aantal...
92 – De marketing- en partnerstrategie van Spotler – Mark van den Berg
Ben je klaar voor een flinke dosis SaaS marketing-inzichten? Maak kennis met Mark van den Berg, Managing Director van Spotler, software voor e-mail marketing automation. Mark vertelt dat zij niet het 'typische' SaaS bedrijf zijn; geen freemium model, maar een sign-up...
91 – Zeven vragen om jezelf als SaaS Baas te stellen
Hoe houd jij jezelf scherp? Als podcast host, sparringpartner en klankbord voor veel ondernemers kan ik erg genieten van een goede vraag. Dat is dan ook het onderwerp van deze aflevering: vragen die je jezelf als ondernemer / SaaS Baas kunt stellen. ‘Thought provoking...
90 – De fundamentals van Account Based Marketing – Steven Schroeyens van Webs
Account Based Marketing; het thema is al een aantal keren voorbij gekomen in de SaaS Bazen Podcast, maar wat is het precies? En voor welke bedrijven en bij welke situaties is het een geschikte methodiek? In deze aflevering neemt Steven Schroeyens, Head of SaaS bij...
89 – ChannelEngine CEO Jorrit Steinz over internationalisatie
Drie jaar geleden zat hij in de zomervakantie in z’n uppie, omdat de paar werknemers die hij had gelijktijdig op vakantie waren. Een jaar later bestond z’n team uit 20 mensen, nog een jaar later waren het 65 mensen en inmiddels is de magische grens van 100 gepasseerd....
88 – De commerciële uitdagingen van groeiende SaaS bedrijven – Camiel Freriks en Thijs van Rosmalen
Wat zijn de uitdagingen in het commerciële proces van een SaaS bedrijf als de business op gang begint te komen? Of, als de business begint te schalen? Die vraag behandelen we in deze aflevering. Ik ga in gesprek met Camiel Freriks en Thijs van Rosmalen van Webs. Webs...
87 – Een SaaS business groeien op basis van partnerships – Daan Donders
Daan Donders is founder van SO Connect, en met dat bedrijf bouwt hij oplossingen om lokale bedrijven te helpen beter online zichtbaar te zijn. De voorganger van SO Connect is SO Wifi, voor jou wellicht te herkennen aan de SO Wifi sticker bij veel horeca bedrijven....
86 – Jarell Habets over het succes van Shypple
Nog niet eens zo lang geleden zat Jarell Habets achter z’n bureau bij een ‘traditionele expediteur’, een bedrijf dat ervoor zorgt dat vrachtvervoer van A naar B gaat. Bedolven onder A4-tjes, omringd door bureaus met handgeschreven notities, werkend in losse Excel...
85 – Jan Baan over de toekomst van IT en ondernemerschap
Hoge bomen vangen veel wind. En dat is voor mijn gast van vandaag ook zeker het geval. Eind jaren 90 was zijn softwarebedrijf maar liefst 12 miljard waard. Hij bracht vernieuwing in de ERP markt, deed aansprekende overnames, ging naar de beurs en maakte het de...
84 | Hoe manage je hypergrowth? – Sendcloud CEO Rob van den Heuvel
Hoe manage je hypergrowth? Dat was mijn vraag aan Rob van den Heuvel, SaaS Baas bij Sendcloud. Samen met 2 co-founders startte hij in 2012 als student en eigenaar van en webwinkel met een platform om het verzenden van pakketten eenvoudiger te maken. Vandaag heeft hij...
83 – Het turbulente jaar van Matthijs Welle, CEO van Mews
Elke ondernemer weet dat het runnen van een business komt met 'ups & downs', maar de setback die corona voor sommige ondernemers teweegbracht is wel heel heftig. Een voorbeeld hiervan is Mews, een SaaS oplossing voor hotels, met de Nederlandse Matthijs Welle als...
82 – Succes in Nederland als opstap naar internationaal succes – Sander van den Broek, Optiply
Vandaag hoor je Sander van den Broek, SaaS Baas bij Optiply. Hij startte het bedrijf met zijn co-founder Wiebe Konter, en groeide in een paar jaar naar 30+ mensen. Maar, daar blijft het niet bij, stelt Sander. Na succes in Nederland en eerste tekenen van tractie in...
81 – Een consultancy business transformeren naar een SaaS business – Jelle Visser, ValueBlue
Jelle Visser is Chief Commercial Officer bij ValueBlue, maker van het SaaS product BlueDolphin. Met zo’n 60 mensen werken ze aan het product, dat ze vooral verkopen in Nederland en de VS. Toen ik in contact kwam werd 1 ding meteen heel duidelijk: Jelle ademt SaaS. Met...
80 – De lessons learned van Jeroen De Wit, Teamleader
12.000 klanten, overweldigende reviews, 170+ medewerkers, talloze awards voor het bedrijf en voor de founder, actief in 6 landen en sterk groeiend; ik heb het over Teamleader, een van origine Belgische scale-up. Jeroen de Wit is de SaaS Baas van Teamleader en is...
79 – Een andere kijk op leadgeneratie en content marketing voor SaaS
Het thema van vandaag: content marketing. Nee, eigenlijk leadgeneratie. We krijgen vaak vragen over content marketing; waar moet ik over bloggen, welke middelen zet ik in, hoe bereik ik de juiste mensen, en ga zo maar door. In deze podcast hoor je het antwoord op dit...
78 | Van project business naar product business en van red naar blue ocean – Pieter Versloot – Plate
Product business of project business? Red ocean of blue ocean? Partner first/only of end customer focus? Het zijn de dilemma’s van Pieter Versloot, co-founder van Plate. Plate biedt een CMS (of moet ik zeggen DXP) en in deze podcast hebben we het over het positioneren...
77 | De learnings van Erwin en Sander, co-founders van Chainels
Erwin Buckers en Sander Verseput zijn CEO en COO/CFO van het SaaS bedrijf Chainels. Met een team van 25 maken werken ze aan een online platform dat de communicatie tussen alle stakeholders in winkelgebieden en multi tenant gebouwen vereenvoudigd. Maar, zo begon het...
76 | De balans tussen KPIs en het welzijn van mensen – Erik Nieuwenhuis – 12Build
Dat een scale-up bouwen niet alleen gaat om harde KPI’s, dat blijkt wel uit het verhaal van Erik Nieuwenhuis, founder van 12Build, offerteplatform voor de bouw. Werken vanuit kernwaarden, de glinstering zien in de ogen van medewerkers en; het bevrijden van potentieel,...
75 | Johan van Mil (Peak) over het financieren van je SaaS business
Als wil je weten hoe je jouw SaaS bedrijf moet financieren kom je al snel terecht bij Johan van Mil van Peak. En daarom vroegen we hem voor onze podcast en in deze aflevering hoor je het resultaat. Bij veel SaaS founders staat het binnenhalen van funding hoog op de...