Erwin Buckers en Sander Verseput zijn CEO en COO/CFO van het SaaS bedrijf Chainels. Met een team van 25 maken werken ze aan een online platform dat de communicatie tussen alle stakeholders in winkelgebieden en multi tenant gebouwen vereenvoudigd. Maar, zo begon het...
SaaS Bazen Podcast
Alle afleveringen
76 | De balans tussen KPIs en het welzijn van mensen – Erik Nieuwenhuis – 12Build
Dat een scale-up bouwen niet alleen gaat om harde KPI’s, dat blijkt wel uit het verhaal van Erik Nieuwenhuis, founder van 12Build, offerteplatform voor de bouw. Werken vanuit kernwaarden, de glinstering zien in de ogen van medewerkers en; het bevrijden van potentieel,...
75 | Johan van Mil (Peak) over het financieren van je SaaS business
Als wil je weten hoe je jouw SaaS bedrijf moet financieren kom je al snel terecht bij Johan van Mil van Peak. En daarom vroegen we hem voor onze podcast en in deze aflevering hoor je het resultaat. Bij veel SaaS founders staat het binnenhalen van funding hoog op de...
74 | Hoe bouw en schaal je een sales team? – Machiel Kunst en Adriaan ten Bosch
Machiel Kunst en Adriaan ten Bosch (No Cure No Pay) helpen SaaS bedrijven met het vinden en aantrekken van Sales professionals en vertellen in deze podcast over hun ervaringen. Ze vertellen niet alleen over hun proces, ze delen ook veel praktijkervaring uit de periode...
72 – Martijn van der Schaaf over het bouwen van de SaaS oplossing Computicate
Vandaag hoor je Martijn van der Schaaf over zijn SaaS oplossing Computicate. Het product is ontstaan in de praktijk; Computicate is ontwikkeld voor Managed Service Providers (MSP), en Martijn stond eerder aan het roer van zo'n MSP. Hij merkte dat er geen oplossing was...
71 | Lorenzo Zuppelli over zijn startup Woub en het belang van persoonlijke ontwikkeling
Lorenzo Zuppelli is SaaS Baas bij Woub, SaaS oplossing voor projectcommunicatie in de bouw. Hij vertelt in deze podcast hoe hij op het idee kwam, en hoe hij bouwde aan de eerste versie van het product. Hij deelt zijn struggles op zakelijk en persoonlijk vlak en deelt...
70 | Keuzes maken op basis van je persoonlijke waarden – Daan Vennix (Versy)
Een ongewone aflevering; een persoonlijk gesprek tussen Daan Vennix van Versy en Johan de Wit, host van deze podcast. Je kunt deze aflevering zien als vervolg op aflevering 66, waarin Johan in gesprek ging met Jan Martijn Broekhof over de ratrace waar we soms...
69 | Als Indie hacker bouwen aan de browser voor developers en designers – Kilian Valkhof, Polypane
Vandaag praat ik eerst met iemand die je zou kunnen omschrijven als Indie hacker: Kilian Valkhof is founder van Polypane, dé browser voor webdevelopers. Zijn missie is om het leven van developers en designers beter te maken, en vandaag hoor je hoe hij dat doet. Maar...
68 | Uitdagingen van een SaaS ondernemer – Joost Heijligers van Finly
Vandaag maak je kennis met Joost Heijligers, founder van Finly. De software van Finly wordt gebruikt door bedrijven als KPN, Univé, ABN AMRO, kortom; Finly weet grote Nederlandse namen aan zich te binden. De software bestaat uit een aantal modules, waarmee advies- en...
67 | Hessel Kuik over de ambitie van Bizcuit: het bouwen van WeChat voor ondernemers
SaaS Baas pur sang: Hessel Kuik is met meerdere producten actief in de fintech. In deze aflevering praten we vooral over Bizcuit, de app voor ondernemers. En eigenlijk gaat de ambitie van Hessel verder, veel verder. Bizcuit moet een platform worden waaraan andere...
66 | Zijn we helemaal gek geworden!?
Ja, je last het goed: zijn we helemaal gek geworden...? Dit is geen 'gewone' aflevering. Geen typische SaaS Bazen aflevering, maar wel een aflevering die we met veel plezier voorschotelen. Je hoort Jan Martijn Broekhof van Guardian360, die al eerder te gast was in de...
65 | Een SaaS platform voor de uitvaartbranche: Closure – Graciella van Vliet
Graciëlla van Vliet werkt aan een bijzondere oplossing in een bijzondere markt; met haar oplossing Closure / Nabestaandenloket helpt ze nabestaanden om abonnementen / accounts op te zeggen en helpt ze grote organisaties om het proces van het afwikkelen van contracten...
64 | Account Based Marketing in SaaS – Lars van Wieren (Starred)
Account Based Marketing (ABM): een marketing en sales aanpak die niet voor iedereen bekend is, maar wel ontzettend effectief kan zijn in B2B SaaS. En daarom ging ik met Lars van Wieren in gesprek over deze methode, want ABM speelt een belangrijke rol in zijn bedrijf...
63 | Het ondernemersverhaal van e-commerce ondernemer Dries de Gelder
In deze aflevering praat ik voor de verandering met een e-commerce ondernemer. Je hoort Dries de Gelder, oprichter van het eCommerce Cafe. Ik sprak Dries de afgelopen maanden diverse keren en zijn eerlijkheid sprak me aan. Dries neemt geen blad voor de mond en praat...
62 | Een SaaS product ontwikkelen voor accountancy – Dirk Kreijkes van PKI Signing en Docco
De SaaS Baas van vandaag heeft een SaaS bedrijf en een consultancy bureau, beide gericht op het helpen van accountants; je hoort Dirk Kreijkes. Met het SaaS bedrijf PKI Signing ontwikkelt hij software voor digitaal ondertekenen, vooralsnog specifiek gericht op...
61 | De ontwikkelingen in Cloud, SaaS en IT – SaaS4Channel-founders Leo van Schie en Ruud Ramakers
Ze zagen de opkomst van het 'as-a-service' model en besloten er 'iets mee te doen': Ruud Ramakers, Leo van Schie en Bert van Meel bouwden ruim 10 jaar geleden aan een community, onder de naam SaaS4Channel. Ze organiseerden events om IT ondernemers een inkijkje te...
60 | Twinfield, Frank van Vliet
In deze aflevering maak je kennis met Frank van Vliet, Managing Director bij Wolters Kluwer Tax & Accounting, bekend van producten zoals Twinfield en Basecone. Het gesprek met Frank gaat vooral over mensen en persoonlijk leiderschap. Hoe help je je teamleden met...
59 | YoungOnes, een platform in de gig economy – Pim Graafmans
De afgelopen weken maakte ik in deze podcast zo nu en dan een uitstapje naar ondernemers die niet per se een SaaS business hebben, maar wel een software component in hun business model hebben. Het meest recente voorbeeld is Marnix Broer van Studocu, en vandaag hebben...
58 | Het startup-verhaal van Employes: Rob Kroezen
Voor de vaste luisteraar is Employes is een bekende naam; het Nederlandse SaaS bedrijf is sponsor van de SaaS Bazen Podcast en in deze aflevering hoor je de founder, Rob Kroezen. Rob vertelt over het bouwen van zijn startup en eigenlijk bespreken we vrijwel alle...
57 | Marnix Broer over de (internationale) groei van Studocu
In deze aflevering hoor je Marnix Broer, co-founder van Studocu. Studocu is geen typische SaaS oplossing, maar des te interessanter in deze podcast. We hebben het uitgebreid over het ontstaan van het platform Studeersnel/Studocu, maar ook vooral over ondernemerschap....
56 | Een SaaS business groeien in een red ocean markt – Hilco de Roo van Jortt
Vandaag praat ik met een Jortter: Hilco de Roo, co-founder van Jortt. Voorafgaand aan het gesprek had ik gezegd; Jortt is een boekhoudpakket, maar na het gesprek ben ik niet zo zeker of ik die term nog mag gebruiken, en je hoort in deze aflevering waarom. Jortt is...
55 | Tables turned: Johan de Wit geïnterviewd door Rachel van Dijk over SaaS marketing
De laatste aflevering van het jaar 2020 sluiten we af met een podcast special. Ditmaal zijn de rollen omgedraaid en zit Johan de Wit op de stoel van podcastgast en wordt hem het hemd van het lijf gevraagd door host Rachel van Dijk. Tijdens het gesprek gaat Rachel met...
54 | De bouw van een platform voor campagnes, content en data – Peter van der Schaar, Basedriver
Vandaag praat ik met Peter van der Schaar. Hij heeft - net als veel - andere podcast gasten een achtergrond in een agency. Vanuit die agency werkte hij voor onder andere KPN, en zij kwamen met een verzoek rondom email marketing. Een verzoek waar veel agency owners...
53 | Van startup binnen PostNL naar eigen SaaS startup – Daan Koek van Aimy
Daan Koek vertelt in deze podcast over zijn SaaS startup Aimy én over de startup die hij runde binnen de muren van PostNL. Begin 2020 lanceerde hij Aimy, software voor kapsalons, en vrijwel meteen was daar Corona. Hij vertelt over de impact die dit heeft gehad, maar...
52 | Michel Pilet van clevergig over lange termijn focus in SaaS
Vandaag praat ik met de SaaS Baas achter clevergig: Michel Pilet. Ik volg Michel al een tijdje met veel interesse. De tagline in zijn LinkedIn profiel viel me op en daar gaan we het vandaag dan ook over hebben: playing the long game. Michel post regelmatig korte...
50 | De dynamiek van een pioniersrol in SaaS – Remco Vriesema en Madelon van Gurp – SaySimple
In aflevering 50 van de SaaS Bazen Podcast praten we met Remco Vriesema en Madelon van Gurp van SaySimple. Zij ontwikkelden een SaaS platform voor messaging en in deze aflevering hoor je hun verhaal. Ik praat met hen over het ontwikkelen van dit product, maar ook over...
49 | Daniel Ruff over zijn eerste maanden als CEO van Logic4
Stel, je wordt benaderd om CEO te worden van een softwarebedrijf. Na diverse gesprekken kom je tot overeenstemming en uiteindelijk ga je aan de slag. Je bent net op weg om je eerste plannen uit te voeren en daar is Corona. Het overkwam Daniel Ruff, CEO van Logic4. In...
48 | In gesprek over SaaS integraties – Niko Nelissen van Blendr.io (Qlik)
Een hot item in SaaS: integraties. Sommige SaaS Bazen zijn terughoudend als het gaat om integraties, maar de meeste SaaS Bazen zien integraties als groeiversneller. Een interessant thema dus, en daarom vroegen we Niko Nelissen van Blendr.io om te praten over...
47 | Lessen uit het bouwen van 5+ SaaS bedrijven – Pascal van Deursen
Twinfield, Basecone, SecureLogin, Vectera en WeFact: allemaal SaaS bedrijven in de financiële sector en Pascal van Deursen was erbij betrokken. Bij het ene bedrijf als mede-oprichter en aandeelhouder, bij ander als partner manager, maar altijd als hands-on aanpakker....
46 | Roberto Elan over Fearless Leadership
In deze aflevering wijken we wat af van ons concept om SaaS Bazen aan het woord te laten. Vandaag dus geen SaaS Baas, maar iemand die alles weet over het leveren van uitzonderlijke prestaties: Roberto Elan. Hij is de grondlegger van Fearless Coaching™, auteur van het...
45 | Een SaaS product bouwen vanuit een digital agency – Niels Callenbach – RouteLogic
In deze aflevering hoor je Niels Callenbach, founder van Routelogic.nl, een SaaS oplossing voor het inplannen van geoptimaliseerde routes. Wat bijzonder is aan zijn verhaal, is dat Niels naast Routelogic een agency heeft, Orangetalent. Hij is dus een agency baas én...
44 | Een SaaS bedrijf bouwen in een competitieve markt – Jasper Horstink – MoneyMonk
Jasper Horstink vertelt in deze podcast over zijn SaaS bedrijf MoneyMonk. In een competitieve markt slaagde hij erin om een flink marktaandeel te pakken, door focus op het eigen product. Op de website van MoneyMonk staat ‘we varen onze eigen koers’ en dat komt in het...
43 | Jan Aleman over succes in de USA en het coachen van 13 SaaS bedrijven
Jan Aleman is SaaS Baas in optima forma. Als tiener was hij al bezig met het schrijven van software en sindsdien staan al zijn activiteiten in het teken van software. Hij richtte Servoy op en verhuisde zo'n 4 jaar geleden naar Los Angeles om zich daar te richten op de...
42 | Van founder-led sales naar een sales-organisatie – Maurice Neuféglise van RedFoxBlue
Hoe bouw je een sales-organisatie? Wat zijn de stappen die moet doorlopen om een salesteam op te zetten voor jouw SaaS business? In deze podcast vertelt Maurice Neuféglise, partner bij RedFoxBlue, over dit proces. Hij helpt organisaties met deze transitie en in deze...
41 | SaaS metrics & Lean startup – Robbert van Geldrop
In deze aflevering gaat Johan in gesprek met Robbert van Geldrop, SaaS investeerder en maker van businesscasecalculator.com. Het gesprek gaat over SaaS metrics en over het implementeren van de lean startup principes. Robbert is in diverse rollen betrokken bij SaaS...
40 | Rick Goud, founder van Zivver: van CEO naar CIO
Rick Goud ging met Zivver van 0 naar 100 mensen in 5 jaar. In gesprek met Johan de Wit deelt hij het verhaal achter deze indrukwekkende groei. Waar veel SaaS startups maanden werken aan het vinden van product-market-fit of jaren nodig hebben om een aantal eerste...
39 | De growth hacks van SaaS startup Leadinfo – Han Kleppe
Han Kleppe is founder van het Rotterdamse SaaS bedrijf Leadinfo en in deze aflevering deelt hij zijn verhaal. Leadinfo werd in 2017 door hem opgericht en groeide snel. Met een geavanceerde B2B IP tracker brengt de startup zakelijke websitebezoekers in kaart. In...
38 | Zo bouw je een personal brand – Mathijs Kok
Een SaaS bedrijf bouwen gaat niet alleen over jouw product of organisatie; als leider, SaaS Baas, is het erg belangrijk dat je zélf zichtbaar bent. Daarover praat ik in deze podcast met Mathijs Kok (askmathijs) van Unhyped. Hij deelt in deze podcast zijn visie rondom...
37 | Van havo scholier naar SaaS ondernemer met 11 medewerkers – Ruben Wieman
Ruben Wieman heeft een bijzonder ondernemersverhaal en dat deelt hij in deze aflevering van de SaaS Bazen Podcast. Tijdens zijn havo-periode had hij diverse studentenbaantjes en waar hij ook werkte, supermarkt of pizzarestaurant, de employee experience was meestal...
36 | Zoho Premium Partner over Partnerships in SaaS – Albert Jan Schouten (CRM Strategen)
In deze aflevering gaat Johan in gesprek met Albert Jan Schouten, oprichter van CRM Strategen. Met zijn bedrijf helpt hij bedrijven met het implementeren van de SaaS producten van Zoho. Het gesprek gaat vooral over partnerships en wat je als SaaS bedrijf kunt leren...
35 | Het bouwen van een disruptief SaaS product – Mei Ling Tan (Superflow & House of Einstein)
Mei Ling Tan is de co-founder en CEO van Superflow en House of Einstein. Beide bedrijven begeven zich op het snijvlak van software en mode. House of Einstein is een personal shopping service voor mannen, en uit die business ontstond Superflow: een SaaS product waarmee...
34 | Van 15 naar 200+ medewerkers: Micha Smit over de groei van Yuki en DizzyData
In deze aflevering hoor je Micha Smit SaaS Baas bij DizzyData en Yuki. Hij was één van de eerste mensen in het team van Yuki, begon als marketeer en werd Commercial Director bij Yuki. Op dit moment vervult de rol Managing Director binnen DizzyData, onderdeel van The...
33 | De partner-only strategie van het SaaS platform van Guardian360 – Jan Martijn Broekhof
Met zijn bedrijf Guardian360 wil founder Jan Martijn Broekhof bijdragen aan een veilige digitale werkomgeving van bedrijven. In deze aflevering vertelt Jan Martijn alles over deze missie en hij deelt veel inzichten die hij heeft opgedaan sinds de oprichting van zijn...
32 | De rol van IAM in het bouwen van digital ecosystems voor banken; Frank Hamerlinck, TrustBuilder
Retail banken transformeren hun mobiele apps tot echte belevingsapps door er niet-financiële diensten van partners aan toe te voegen, zoals bijvoorbeeld tickets voor openbaar vervoer of zelfs voetbalsamenvattingen. Toegang tot al deze apps moet uiteraard heel goed...
31 | De founders-lessen van Lars van Wieren (Starred)
Onze gast voor deze aflevering is Lars van Wieren, SaaS Baas bij de Amsterdamse scale-up Starred. Zijn formele titel is CEO, en die kreeg hij niet zomaar. Hij richtte het bedrijf zelf op, maar solliciteerde na een aantal jaren bij zijn eigen personeel voor de rol als...
30 | Hoe ga je van digital agency naar SaaS business? Robert Leefmans – Notificare
Bij veel digital agency eigenaren kriebelt het: een product / SaaS business opzetten. Meer schaalbaarheid, meer voorspelbaarheid, minder deadlines. Maar de stap is niet eenvoudig. Robert Leefmans deed het toch. Als co-founder van Mangrove (inmiddels overgenomen en te...
29 | Het verhaal van Scale-up Paazl – Jan-Willem Roest, CEO van Paazl
Paazl: een bekende naam in de wereld van eCommerce. De claim op de homepage luidt: "Paazl is the global platform for carrier management and delivery experience that brings more satisfied and engaged customers to your webshop." In deze aflevering hoor je CEO Jan-Willem...
28 | Special: schrijf je in voor een online 1:1 sessie!
SaaS Bazen, het is tijd voor iets leuks! ? Na een paar Corona-maanden met veel onzekerheid en negatief nieuws had ik in Q2 soms wat minder energie. Een paar weken geleden besloot ik om mezelf weer bewust te richten op alles wat wél kan. En dat is veel: zeker als je...
27 | In gesprek over RAD (Rapid Application Development) – Ron van der Burg – Servoy
Ron van der Burg, SaaS Baas bij Servoy vertelt je in deze aflevering wat Rapid Application Development is en hoe Servoy bedrijven helpt met het (snel) ontwikkelen van applicaties. En dat niet alleen; het gesprek tussen Ron en Johan gaat ook over remote werken, over de...
26 | Ervaringen van start-up founder Jessica Risch (Woosa)
In deze aflevering vertelt Jessica Risch, founder van Woosa, haar verhaal. In een open gesprek vertelt ze over alle doorbraken, tegenslagen en lessen uit de eerste jaren als oprichter van een tech startup. Met haar bedrijf Woosa ontwikkelt en verkoopt ze plugins voor...