Leden spotlight

Yolanda Buchel 

Welk probleem lossen jullie op en voor wie? 

“Medewerkers engaged en veerkrachtig hebben en houden is een uitdaging voor organisaties: helemaal nu er veel personeelstekorten zijn en de druk op medewerkers verder toeneemt. Het vraagt om veel meer kennis en interventies voor hun medewerkers. WOOSH5 biedt veerkracht versterking via digitale Coaching Treks (DIY of met e-coach) die inspelen op belangrijke momenten in de Employee Journey. Onboarden, First Time Manager, Selfcare, Managing Boundaries, Third Act etc. Medewerkers voelen zich gesteund, organisaties leren via data over veerkracht en gebruik veel over hun medewerkers.”

 

Wat is jullie roadmap voor de komende 12 maanden? 

“Versie 2.0 van ons platform biedt de mogelijkheid om via een Landing Page Coaching Treks te kiezen en je eigen coach te selecteren. Het is nog veelal projectmatig (was nodig om product te testen). Versie 3.0 wordt subscription-based: jaarabonnementen voor medewerkers opdat ze steeds hun veerkracht kunnen meten, gepersonaliseerde tips en oefeningen aangereikt krijgen. En een Trek kunnen kiezen in dat jaar wanneer hen dat uitkomt.”

 

Welke technologieën gebruiken jullie voor het bouwen van jullie SaaS product?

“Platform (gebouwd in Python)| desktop en app usage.”

 

Hoe zorg je ervoor dat jouw visie voor iedereen in de organisatie duidelijk is?

“Founder Team (NL en USA) dagelijks contact, Leadership Team wekelijks contact zodat we gezamenlijk visie ontwikkelen vanuit diverse perspectieven en ideeën steeds toetsen. E-coach team: kwartaalupdates, 2x/jaar live bijeenkomst, client-based intervisie.”

 

Wat is je meest waardevolle ‘lesson learned’ in je bedrijf?

“Het belang van vertrouwen in elkaar en ieders schakelkracht omdat het niet loopt zoals we bedacht hadden en hebben. Wat niet werkt, mee ophouden. Van keuze voor technologische en commerciële partners tot product content. Schakelen gebeurt soms op basis van visie en dan weer op basis van reality checks. Het verschilt ook wie van het team de lead heeft hierin, daar speelt vertrouwen een essentiële rol.”

 

Wat is de beste vraag die je ooit gekregen hebt? 

“Vragen -zoals jullie deze ook weer stellen- maar ook van potentiële investeerders, prospects, dierbare vrienden, helpen om steeds weer nieuwe verhalen versies te maken. Nodig omdat de realiteit zich verder ontwikkelt. De ‘waarom geloven jullie in je product’ blijf ik een krachtige vinden omdat deze ons steeds terugbrengt naar de basiswaarden en zo een fundament biedt voor het omgaan met tegenslagen en doorzetten/volhouden. Zoals in Corona tijd.”

 

Wat is je favoriete productivity hack?

“Bouw een ritme of ritueel wat bij je past.”

 

Wat doe je het liefst om te ontspannen?

“Wandelen met onze 2 Parson Jack Russels, klussen aan ons 2B woonschip, Scandinavische series kijken.”

 

Wat is je favoriete business boek? Waarom dit boek?

“Boeken over bias en denkfouten houden me scherp (Adam Grant met Think Again bv) maar ook boeken die tegensturen op onze verslaving aan planning en voorspellingen, terwijl het leven en business gewoon onzeker is. Uncharted van Margaret Heffernan speelt hier goed op in en beschrijft hoe voorbereiding tot meer creativiteit en effectiviteit leidt om van visie naar uitvoering te komen. Ze noemt het Cathedral projecten: zo voel ik ondernemen met WOOSH5 en ook ons scheepsproject. Het is steeds ‘failing forward’ wat je nieuwe inzichten brengt om zo de volgende stap te kunnen zetten.”

 

Over welk onderwerp zou je meer willen weten? 

“Sales via ons platform.”

 

 

Word ook lid van SaaS Bazen

En krijg toegang tot het grootste netwerk SaaS Bazen.