SaaS Bazen Podcast

Alle afleveringen

66 | Zijn we helemaal gek geworden!?

Ja, je last het goed: zijn we helemaal gek geworden...? Dit is geen 'gewone' aflevering. Geen typische SaaS Bazen aflevering, maar wel een aflevering die we met veel plezier voorschotelen. Je hoort Jan Martijn Broekhof van Guardian360, die al eerder te gast was in de...

64 | Account Based Marketing in SaaS – Lars van Wieren (Starred)

Account Based Marketing (ABM): een marketing en sales aanpak die niet voor iedereen bekend is, maar wel ontzettend effectief kan zijn in B2B SaaS. En daarom ging ik met Lars van Wieren in gesprek over deze methode, want ABM speelt een belangrijke rol in zijn bedrijf...

60 | Twinfield, Frank van Vliet

In deze aflevering maak je kennis met Frank van Vliet, Managing Director bij Wolters Kluwer Tax & Accounting, bekend van producten zoals Twinfield en Basecone. Het gesprek met Frank gaat vooral over mensen en persoonlijk leiderschap. Hoe help je je teamleden met...

59 | YoungOnes, een platform in de gig economy – Pim Graafmans

De afgelopen weken maakte ik in deze podcast zo nu en dan een uitstapje naar ondernemers die niet per se een SaaS business hebben, maar wel een software component in hun business model hebben. Het meest recente voorbeeld is Marnix Broer van Studocu, en vandaag hebben...

58 | Het startup-verhaal van Employes: Rob Kroezen

Voor de vaste luisteraar is Employes is een bekende naam; het Nederlandse SaaS bedrijf is sponsor van de SaaS Bazen Podcast en in deze aflevering hoor je de founder, Rob Kroezen. Rob vertelt over het bouwen van zijn startup en eigenlijk bespreken we vrijwel alle...

57 | Marnix Broer over de (internationale) groei van Studocu

In deze aflevering hoor je Marnix Broer, co-founder van Studocu. Studocu is geen typische SaaS oplossing, maar des te interessanter in deze podcast. We hebben het uitgebreid over het ontstaan van het platform Studeersnel/Studocu, maar ook vooral over ondernemerschap....

52 | Michel Pilet van clevergig over lange termijn focus in SaaS

Vandaag praat ik met de SaaS Baas achter clevergig: Michel Pilet. Ik volg Michel al een tijdje met veel interesse. De tagline in zijn LinkedIn profiel viel me op en daar gaan we het vandaag dan ook over hebben: playing the long game. Michel post regelmatig korte...

49 | Daniel Ruff over zijn eerste maanden als CEO van Logic4

Stel, je wordt benaderd om CEO te worden van een softwarebedrijf. Na diverse gesprekken kom je tot overeenstemming en uiteindelijk ga je aan de slag. Je bent net op weg om je eerste plannen uit te voeren en daar is Corona. Het overkwam Daniel Ruff, CEO van Logic4. In...

46 | Roberto Elan over Fearless Leadership

In deze aflevering wijken we wat af van ons concept om SaaS Bazen aan het woord te laten. Vandaag dus geen SaaS Baas, maar iemand die alles weet over het leveren van uitzonderlijke prestaties: Roberto Elan. Hij is de grondlegger van Fearless Coaching™, auteur van het...

41 | SaaS metrics & Lean startup – Robbert van Geldrop

In deze aflevering gaat Johan in gesprek met Robbert van Geldrop, SaaS investeerder en maker van businesscasecalculator.com. Het gesprek gaat over SaaS metrics en over het implementeren van de lean startup principes. Robbert is in diverse rollen betrokken bij SaaS...

40 | Rick Goud, founder van Zivver: van CEO naar CIO

Rick Goud ging met Zivver van 0 naar 100 mensen in 5 jaar. In gesprek met Johan de Wit deelt hij het verhaal achter deze indrukwekkende groei. Waar veel SaaS startups maanden werken aan het vinden van product-market-fit of jaren nodig hebben om een aantal eerste...

39 | De growth hacks van SaaS startup Leadinfo – Han Kleppe

Han Kleppe is founder van het Rotterdamse SaaS bedrijf Leadinfo en in deze aflevering deelt hij zijn verhaal. Leadinfo werd in 2017 door hem opgericht en groeide snel. Met een geavanceerde B2B IP tracker brengt de startup zakelijke websitebezoekers in kaart. In...

38 | Zo bouw je een personal brand – Mathijs Kok

Een SaaS bedrijf bouwen gaat niet alleen over jouw product of organisatie; als leider, SaaS Baas, is het erg belangrijk dat je zélf zichtbaar bent. Daarover praat ik in deze podcast met Mathijs Kok (askmathijs) van Unhyped. Hij deelt in deze podcast zijn visie rondom...

31 | De founders-lessen van Lars van Wieren (Starred)

Onze gast voor deze aflevering is Lars van Wieren, SaaS Baas bij de Amsterdamse scale-up Starred. Zijn formele titel is CEO, en die kreeg hij niet zomaar. Hij richtte het bedrijf zelf op, maar solliciteerde na een aantal jaren bij zijn eigen personeel voor de rol als...

28 | Special: schrijf je in voor een online 1:1 sessie!

SaaS Bazen, het is tijd voor iets leuks! 🥳 Na een paar Corona-maanden met veel onzekerheid en negatief nieuws had ik in Q2 soms wat minder energie. Een paar weken geleden besloot ik om mezelf weer bewust te richten op alles wat wél kan. En dat is veel: zeker als je...

26 | Ervaringen van start-up founder Jessica Risch (Woosa)

In deze aflevering vertelt Jessica Risch, founder van Woosa, haar verhaal. In een open gesprek vertelt ze over alle doorbraken, tegenslagen en lessen uit de eerste jaren als oprichter van een tech startup. Met haar bedrijf Woosa ontwikkelt en verkoopt ze plugins voor...

25 | Betty Blocks CEO Chris Obdam over no-code platforms

Johan in gesprek met Chris Opdam, de CEO van Betty Blocks over zijn no-code platform. Je hoort alles over het ontstaan en de groei van Betty Blocks. Over internationalisatie, over het houden van focus en over het opzetten en bewaken van een sterke en eigen...

22 | Mark Visser van HiHaHo over problemen oplossen met video’s

Mark Visser van HiHaHo gaat met Johan de Wit in gesprek over zijn unieke (SaaS) interactieve video tool. Met HiHaHo is het erg gemakkelijk om interactieve elementen aan jouw video's toe te voegen. Het unieke zit 'm hierin dat de tool enorm simpel is om te gebruiken....