Gestart in 2002, 140 mensen, 20-30% Y-oY groei, klanten in 30 landen en in de transitie naar SaaS: het is het verhaal van Thinkwise, lowcode platform voor core systems. De ambitie? De strijd aangaan met legacy software. In dit gesprek hoor je de visie van CVO Victor...
SaaS Bazen Podcast
Alle afleveringen
154 – Vergeet lean startup: Volg je product visie met Paul Veugen – Detail
3 succesvolle SaaS bedrijven gebouwd op data en intuïtie. Vooral intuïtie want Paul is niet bang om eigenwijs te zijn in het bouwen van een SaaS product. Waar veel SaaS bedrijven de lean startup omarmen, vertelt Paul over een andere, in zijn ogen een betere route. In...
153 – Van inbound marketing naar outbound sales – Yeelen Knegtering van Klippa
Van administratieve verplichtingen naar 7 jaar later 70 mensen in dienst met 4m ARR om dit proces te vergemakkelijken. In de beginfase van Klippa was het belangrijkste: Goede marketing! Vanaf vandaag de dag is dit nog steeds een belangrijke factor. Door de juiste...
152 – Perry Oostdam: van Recruitee founder naar investeerder
Binnen 7 jaar naar 200+ mensen en ruim voorbij de 10m ARR. Een aantal jaren geleden stonden Perry en zijn Co-founder op het punt om geld van een VC aan te nemen. Toch voelde het niet helemaal goed: De focus lag te veel op snelle groei terwijl Perry en zijn Co-founder...
151 – De enerverende reis van Alexander Wijninga, founder van Watermelon
Een bliksemstart, snelle groei, een faillissement, een doorstart en doorgroeien naar een winstgevend SaaS bedrijf: Alexander is 28 jaar en maakte het allemaal al mee. Terwijl zijn leeftijdgenoten beginnen aan hun studie, bouwt Alexander Wijninga aan een spin-off van...
150 – Het bouwen van een winnend team, met Anne de Jongh van Decodata
Hoe bouw je een winnend team? En hoe zorg je ervoor dat iedereen in je team zich comfortabel voelt? Anne de Jongh is oprichter van Decodata en vertelt in deze podcast hoe ze haar bedrijf heeft opgezet. Ze neemt ons mee in haar eerdere ondernemerservaring, waar ze een...
149 – René Bonvanie: van 0 naar $60 miljard in 15 jaar met Palo Alto Networks
Ruim 15 jaar geleden was hij één van de oprichters van Palo Alto Networks, het tech bedrijf dat nu 60 miljard waard is en alle grote namen in de industrie in hoog tempo voorbij schoot. Hoe is het om aan de wieg te staan van zo'n bedrijf, en wat waren de...
148 – Wat is het moment om terug te stappen als CEO? Kasper Spiro van Easygenerator
Wanneer doe je een stap terug als CEO, wat is een goed moment om het stokje over te dragen? Die vraag staat centraal in de podcast van vandaag. Ik praat met Kasper Spiro, voormalig CEO van Easygenerator. Hij bracht het bedrijf naar ca. 10M ARR en merkte dat het tijd...
147 – Van single-product naar multi-product SaaS – Roy van den Broek van Rentman
Van 3 mensen in een klein kantoor naar 80 mensen wereldwijd, met bijna 10M ARR: dat is het verhaal van Roy van den Broek van Rentman. In dit gesprek deelt hij één van de belangrijkste onderdelen uit zijn reis als SaaS founder: de transitie van 1 product naar meerdere...
146 – 5 stappen die je moet weten over het binnenhalen van funding, Wolter Rebergen – Younium
Geld ophalen voor je SaaS bedrijf: dat kan een uitdaging zijn, zeker in deze tijd. Wolter Rebergen van Younium schuift aan in de nieuwste aflevering van de SaaS Bazen podcast en deelt 5 stappen voor een succesvol fundraise proces. Website Younium Lijst met de...
145 – Over obstakels overwinnen, leiderschap, cultuur en ondernemerschap – Sander Schutte van Mapiq
Fighting spirit; dat is het woord dat na het gesprek met Sander Schutte in m’n hoofd zat. Hij is de co-founder en CEO van Mapiq en met een team van zo’n 120 mensen werkt hij aan een SaaS oplossing voor slimme kantoren. Sander deelt zijn visie op de toekomst van werk,...
144 – Je SaaS bedrijf verkopen: het belang van een goede voorbereiding – Aart Bijkerk, Phidelphi (Clearwater International)
Vandaag ga ik in gesprek met Aart Bijkerk van Phidelphi (Clearwater International). Hij helpt SaaS Bazen bij M&A en exit trajecten. Recent deed hij dat voor Leadinfo, waar hij founder Han Kleppe hielp met de exit. Aart deelt zijn ervaringen in voorbereiden van een...
143 – Peter-Paul van Amberscript: van strategieconsultant naar SaaS founder
Vandaag ga ik in gesprek met SaaS Baas Peter-Paul de Leeuw van Amberscript. Peter-Paul is een energieke ondernemer met veel ideeën, hij heeft een achtergrond als strategieconsultant, en wordt door zijn omgeving omschreven als duizendpoot. Ik ben benieuwd naar zijn...
142 – Hoe bereid je de exit van je SaaS bedrijf voor? – René de Jong
Vandaag ga ik in gesprek met Rene de Jong. Hij begeleidt SaaS Bazen bij de verkoop van hun SaaS bedrijf en deelt een enorme hoeveelheid tips over dat proces. We praten over de voorbereiding op een exit en bespreken de financiële, operationele, commerciële en...
141 – Jezelf ontwikkelen als leider – Ivo Hopmans van Rakoo
“Als founder was ik altijd veel met het product bezig. Dat vind ik heel vet, maar op den duur werd dat ook een gevaar. De ideeën omtrent productontwikkeling kwamen vaak bij mij vandaan, ik werkte ze ook uit, deed ook nog het design en bemoeide me ook nog met de...
140 – Jezelf en je bedrijf steeds opnieuw uitvinden – Jasper Kapper van Roadsoft
In deze aflevering hoor je Jasper Kapper van Roadsoft. Hij vertelt over de ups & downs in zijn ondernemersreis - en die zijn er! Hij kreeg veel tractie in Rusland, merkte dat zijn product erg gewild was, maar ontdekte op een dag dat er serieuze problemen waren in...
139 – Praktijkvoorbeelden van growth hacking binnen een SaaS startup – Henny Hoekstra
Dit gesprek met Henny Hoekstra van Pluvo zit boordevol praktijkvoorbeeld van growth hacking. En het gaat veel over leren, een thema dat centraal staat in de growth hacking aanpak van Henny. Ze kwam bij Pluvo als growth hacker, en inmiddels is ze verantwoordelijk voor...
138 – Cultuur en communicatie in een scale-up met 600+ mensen – Michiel Schipperus, Sana Commerce
Michiel Schipperus is CEO van Sana Commerce, een scale-up met ruim 600 mensen wereldwijd. In deze aflevering vertelt hij wat hij heeft geleerd op gebied van cultuur en communicatie, in een organisatie die zo internationaal opereert. Daarnaast deelt hij wat zijn...
137 – Arian Oosthoek, founder van SYMSON over marketing, pricing en het belang van sport
Arian Oosthoek is founder van SYMSON, een Rotterdamse SaaS startup. Hij vertelt in deze aflevering over de journey van SYMSON en er komen veel thema's voorbij. Het team groeide afgelopen jaar naar 23 mensen en de eerste stappen naar het buitenland zijn gezet,...
136 – De uitdagingen van het bouwen, verkopen en implementeren van software in de bouw – Robaws
In deze aflevering is Michaël Van Robaeys te gast. Hij is de founder van Robaws: een SaaS oplossing voor de bouwsector. Hij vertelt over zijn reis als founder en over de lastige keuzes die hij soms heeft moeten maken, vooral omtrent productontwikkeling. Waar hij in...
135 – De marketing- en sales strategie van TimeChimp – Fred Al
Welke marketingkanalen hebben de meeste ROI voor TimeChimp? Hoe gaat het sales team van TimeChimp om met de verschillen tussen no touch en high touch prospects? Wat hebben de founders geleerd van het werken met OKRs? In de nieuwste aflevering van de SaaS Bazen Podcast...
134 – De marketingstrategie van CM.com – met CMO Mark Appel
Vandaag hoor je Mark Appel, CMO van CM.com. We praten daarom vooral over marketing. En ik zou zeggen: zet je schrap, want Mark heeft veel te delen. Een beursgenoteerd bedrijf, met vorig jaar en omzet van zo’n 240 miljoen euro en een internationale approach is er er...
133 – De impact van AI op SaaS – Remy Gieling
Software is eating the world, but AI is going to eat software, met die quote beginnen we dit gesprek. Remy Gieling is founder van AI.nl en verdiepte zich de afgelopen jaren intensief in AI. Ik was benieuwd naar zijn visie op AI voor SaaS: waarom is hij zo enthousiast...
132 – Leslie Cottenjé over haar lessons learned als CEO van Hello Customer
Ben jij CEO en denk je soms na over jouw rol in het team? Luister naar het gesprek met Leslie, dat we vandaag met je delen. Leslie is een van de founders van Hello Customer en vervult de rol van CEO. Ze noemt zichzelf ‘vrouw met commercieel hart’, iets dat erg nuttig...
131 – Zelfstandig groeien of kiezen voor een overname? Thijs van der Burgt
Vandaag: SaaS Baas Thijs van der Burgt van Office App, nu onderdeel van HqO. Thijs vertelt over zijn besluitvormingsproces omtrent zelfstandig groeien of overname, over het integreren van bedrijven, de uitdagingen die hierbij komen kijken en wat hij leert van de...
130 – Over go-to market, sales, pricing en customer success – Stefan Debois
Mijn gast vandaag komt uit België: Stefan Debois is SaaS Baas bij PointerPro en hij vertelt vandaag hoe hij een oplossing bouwt rondom de missie: automatiseer je expertise. We doorlopen zijn reis van start tot vandaag en hebben het over marketing (zijn go-to market...
129 – Terugblik op de eerste periode van de SaaS startup Unlit Studio-Arne Lubbers en Geert Wessels
Vandaag gaan we het hebben over Unlit studio, opgericht door Arne Lubbers en Geert Wessels. Ze zijn nog niet zo lang bezig, maar toch besloot ik hen uit te nodigen voor een gesprek. Tijdens een voorgesprek vielen me een aantal interessante gespreksonderwerpen op, en...
128 – Rutger Bremer over het verSaaSen en bootstrappen van Momice
Vandaag staat er een heel gave aflevering voor je klaar. Ik word altijd erg blij van ondernemers die heel veel van hun vak weten, en vandaag heb ik zo’n gast: Rutger Bremer, SaaS Baas bij Momice. Enige tijd geleden werd Rutger lid van onze community, en toen ik hem de...
127 – Een inkijkje in de overnamestrategie van Visma – John Reynders
Visma neemt bedrijf X over, bedrijf Y overgenomen door Visma, bedrijf Z wordt onderdeel van Visma, enzovoorts. Gevoelsmatig doet Visma elke week wel een overname, en hoewel dat deels door mijn LinkedIn bubbel zal komen, is Visma inderdaad erg actief in de Nederlandse...
126 – De uitdagingen van het bouwen van een blue ocean product – Roelof en Petrus | AppCourt
Vandaag hoor je Roelof en Petrus van AppCourt. Het probleem dat zij oplossen met hun software: falende IT projecten. Ze zitten in de opstartfase van het lanceren van hun product, en vertellen in deze podcast over de uitdagingen die zij ervaren, vooral omdat het een...
125 – Wat veel (snel)groeiende SaaS bedrijven over het hoofd zien – Steven Schroeyens, Webs
In deze aflevering vertelt Steven Schroeyens wat je moet weten over churn, en over het belang van je bestaande klanten in je groeiproces. Vooral in de reis van 1 - 10M recurring is meer focus op bestaande klanten essentieel. De vraag is: hoe pak je dat aan?...
124 – Hoe Foleon de stap naar de VS met succes gezet heeft – Daan Reijnders
Vandaag praat ik met een SaaS Baas van een bedrijf dat ik al jaren volg: Foleon. Daan Reijnders is founder en CEO en hij vertelt in deze aflevering onder andere over zijn keuzes omtrent internationalisatie. Hij vertelt wat absoluut niet werkte en vertelt ook wat wel...
123 – Hoe bouw je een geldmachientje in je SaaS business? Patrick Polak – Newion
Dit is een aflevering waarin twee soms ogenschijnlijk onverenigbare onderdelen samenkomen: passie, intense passie voor je werk en de harde kant van de business: hoe maak je een geldmachientje in je SaaS business? En wat is het eigenlijk, een geldmachientje? Waarom, en...
122 – Hoe groei je van vliegend keep naar CEO?
In aflevering 22 was hij ook al te gast: Mark Visser, CEO van hihaho interactive video. De geluidskwaliteit van die aflevering was door omstandigheden erg slecht, en niet verder te verbeteren. Dat was al een reden om nog een keer in gesprek te gaan, maar veel...
121 – Personal branding inzetten voor je SaaS Bedrijf, Rick van den Bosch – Channext
Naar deze aflevering heb ik een behoorlijke tijd uitgekeken, want ik spreek hierin met Rick van den Bosch, founder van Channext. En Rick is voor mij een voorbeeld. Hij is een jonge SaaS Baas, weet ongelofelijk veel van het probleem dat hij oplost (daarover vandaag...
120 – De technische infrastructuur om te schalen van 1 naar 250.000 SaaS gebruikers | Edwin Vlieg – Moneybird
Vandaag gaat Jan Aleman in gesprek met Edwin Vlieg mede oprichter van Moneybird. Met 250.000 gebruikers een serieuze SaaS speler. We gaan het hebben over de transitie van dedicated servers, de transitie naar Cloud en natuurlijk ook de technische stack en keuzes die...
119 – Willemijn Schneyder over het kiezen van een go to market strategie en winnen in een niche
Hoe win je in een niche markt? En: hoe kies je uberhaupt een niche? Je hoort Willemijn Schneyder vandaag, ze is founder van SwipeGuide. We praten uitgebreid over haar go to market strategie en ze vertelt ook hoe ze zijn uitgekomen bij de niche waarin ze opereren en...
117- SaaS verkopen in een conservatieve markt – Tonnis de Boer – Tradecloud
Hoe is het om een SaaS product te verkopen in een traditionele industrie? Die vraag stelde ik aan Tonnis de Boer, SaaS Baas bij Tradecloud. Dat bleek een uitdaging, maar niet de enige. Hij vertelt over de uitdaging die een mid-market propositie met zich mee brengt:...
116 – Wat is een SaaS Escrow en waarom heb je het nodig? Herman Kui, Escrow4all
Wat is een escrow, specifieker: wat is een SaaS escrow? Waarom heb je het nodig, en wanneer? Mijn gast van vandaag is Herman Kui, founder van Escrow4all, en hij komt deze vragen beantwoorden. Een SaaS escrow staat bij weinig SaaS Bazen hoog op de prioriteitenlijst,...
115 – Chris Out over Growth Hacking in SaaS
“Je wilt misschien een SaaS business van 10 miljoen, maar wil je wel het gezeik van een SaaS business van 10 miljoen?” Met die nuchtere boodschap/vraag schoof Chris Out bij me aan tafel om deze aflevering voor de SaaS Bazen podcast op te nemen. Chris is auteur en...
114 – Software bouwen, schalen en managen voor 2,3 miljoen gebruikers – AFAS
Jan Aleman is vandaag de host van de SaaS Bazen Podcast. Hij gaat in deze eerste aflevering van de CTO serie in gesprek met Dennis van Velzen en Mohamed Amri van AFAS. Dennis en Mohamed vertellen over wat het betekent om als een groot softwarebedrijf de transitie van...
113 – De impact van de Scaling Up methode – Matthijs van den Ende, Dyflexis
Matthijs van den Ende is vandaag te gast. Hij is SaaS Baas bij Dyflexis. Matthijs neemt je onder andere mee in zijn ervaringen met de Scaling Up methode van Verne Harnish. Hij vertelt hoe hun meetings eruit zagen voordat ze gingen werken volgens Scaling Up en legt uit...
112 – SaaS Globalizer: in 12 weken klaar voor internationalisatie – Emilie Verbunt van DutchBasecamp
Wil jij internationaliseren met je SaaS business? Schrijf je in voor de SaaS Globalizer van DutchBasecamp, een programma van 12 weken waarin je wordt klaargestoomd voor internationaal succes. In deze korte aflevering hoor je Emilie van DutchBasecamp over dit...
111 – De ondernemersdrive van Nick Velten, SaaS Baas bij Fangage
Nick Velten is CEO van Fangage, het SaaS bedrijf waar hij samen met Sam Feldt, ook bekend als DJ, leiding aan geeft. Ze haalden recent zo’n 2 miljoen euro groeigeld op en in deze aflevering vertelt Nick over het fundraising proces. Ook praten we over de work/life...
110 – De balans vinden tussen sales en product led growth – Vincent Theeten – Cheqroom
Hoe combineer je PLG met een sales led approach? Hoe krijg je tractie in de VS? Wat vraagt de scale-up fase van de founder / CEO? Het zijn vragen die aan bod komen in de nieuwste aflevering van de SaaS Bazen Podcast. Je hoort Vincent Theeten, founder en CEO van...
108 – Een channel strategie voor internationalisatie Walter Van Uytven van Awingu
De thema’s van vandaag: internationalisatie en verkopen via channel. Te gast is Walter van Uytven, CEO van Awingu, een scale-up uit België. Hij vertelt over hun internationalisatie strategie. “Begin met je SaaS bedrijf in een ander land”, zo liet Walter zich in de...
109 – Live sessie: hoe stel je een Target Account List op voor ABM? Steven Schroeyens van Webs
SaaS bedrijven die willen starten met Account Based Marketing lopen vaak in een vroeg stadium aan tegen de vraag: "hoe stel ik een Target Account List (TAL) op voor mijn campagne?" Steven Schroeyens, Head of SaaS bij Webs krijgt deze vraag zo vaak, dat we besloten om...
107 – Breaking: Jan Aleman en Johan de Wit introduceren een nieuwe SaaS startup: Playbookify!
Nieuws alert! In deze aflevering kondigen Johan en Jan de start van een nieuw SaaS bedrijf aan! Klik snel op ‘play’ en ontdek wat ze in petto hebben! Podcast sponsor Leadinfo: www.leadinfo.com/saasbazen Podcast sponsor Employes: saasbazen.employes.nl/ Inside...
106 – Lessons learned in het schalen van SaaS bedrijven – Arthur Nobel
47 SaaS leaders interviewen, het samenvatten en uitbrengen in een boek: dat is precies wat Arthur Nobel deed en vandaag is hij te gast in onze podcast. Het gesprek gaat over het schalen van een SaaS bedrijf. Allereerst hoor je wat hij leerde van de interviews die hij...
105 – Internationaal gaan met je SaaS bedrijf: Emilie Verbunt van DutchBasecamp
“SaaS is born to be global.” Oh ja? Dat statement durft Emilie Verbunt wel te challengen 🙂 Names DutchBasecamp doet ze haar verhaal in de nieuwste aflevering van de SaaS Bazen Podcast. Want ik nodigde Emilie uit omdat ik zoveel positieve ervaringen hoorde van SaaS...